Behandlingspedagog, skötare
Hudiksvalls kommun Funktionsnedsättning cho 13 / Administratörsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hudiksvall,
Nordanstig,
Söderhamn,
Ljusdal,
Bollnäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hudiksvalls kommun Funktionsnedsättning cho 13 i Hudiksvall Mitt i Sverige, efter hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun. Från Stockholm till Hudiksvall med snabbtåg är restiden 2,5 timmar och både Sundsvall och Gävle ligger inom ca en timmes restid med tåg. Här bor 37 000 glada hudikbor, varav 15 500 i Hudiksvalls tätort som för övrigt är en av Norrlands allra äldsta städer med en bevarad fiskarstad i centrum.
Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara
Bäst på att bli bättre!
Vi ger våra medborgare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd.
Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna.
Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund: Inkludering. Pålitlighet. Framåtanda och utveckling.
Publiceringsdatum2019-03-01ArbetsuppgifterVi söker dig som vill bidra i arbetet på Neuro- och Socialpsykiatrins gruppbostäder i Hudiksvall eller Iggesund. Vi erbjuder ett fritt arbete med möjlighet till delaktighet och påverkansmöjlighet i både det dagliga arbetet och verksamhetens utveckling. Med hjälp av ett coachande och pedagogiskt arbetssätt kommer du att motivera och stödja de boende till en fungerande vardag utifrån hens förutsättningar och behov. Du kommer att stimulera till aktivitet och delaktighet i samhället. Dokumentation ingår i arbetet liksom grundläggande matlagning, stöd med städning, hygien tvätt med mera. Utöver det brukarnära arbetet kommer du att få specifika ansvarsområden som t.ex. larmansvar eller hygienombud.
KvalifikationerGodkända betyg från behandlings/stödpedagogutbildning vid Yrkeshögskola alt. minst två årig högskoleutbildning inom relevant område eller Vård- och omsorgscollege med fördjupning i psykiatri.
Språklig förmåga: Kunna förstå och uttrycka sig väl i svenska språket, både i tal och skrift.
Vår pågående utveckling av välfärdsteknologi förutsätter medarbetare som är bekväma med att hantera smartphones, datorer o. dyl.
Meriterande: Kunskap i metoderna Ett självständigt liv (ESL), Case management (CM). Motiverande samtal (MI).
Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaper som krävs för arbetet.
ÖVRIGT
Lokalt avtal om önskad sysselsättningsgrad och flextid tillämpas. Du kan välja din sysselsättningsgrad mellan heltid och 75%. Flexibel schemaläggning hjälp av planeringsschema ger dig möjlighet att påverka dina arbetstider samtidigt som verksamhetens behov uppfylls.
Provanställning kan bli aktuell.
Intervjuer planeras ske 28 och 29 mars.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida
www.hudiksvall.se Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Två av de fem anställningarna är AVA, allmän visstidsanställning, som eventuellt kan övergå till tillsvidareanställningar beroende på om erforderliga beslut fattas. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-21
Ange följande referens när du ansöker: A855031
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Samuelsson 0650-19528
FöretagHudiksvalls kommun Funktionsnedsättning cho 13
AdressHudiksvalls kommun Funktionsnedsättning cho 13
Trädgårdsgatan 4
82480 HUDIKSVALL
Kontorsadress82480 Hudiksvall
Jobbnummer 4644490
Observera att sista ansökningsdag har passerat.