Avtalscontroller, upphandlings- och avtalsenheten, Karlstad

Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten / Administratörsjobb / Karlstad
2018-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avtalscontroller, upphandlings- och avtalsenheten, Karlstad" (publicerad 2018-10-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten i Karlstad

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7500 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar idag 15 personer. Enhetens uppdrag är att samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköpsprocessen så att den vid var tid uppfyller landstingets ställda mål. Enheten arbetar också strategiskt med inköpsstruktur, affärsetik och utveckling av e-handel.


Publiceringsdatum
2018-05-24

Arbetsuppgifter
Avtalscontroller. Är du rätt person för oss? Vi söker en engagerad medarbetare till upphandlings- och avtalsenheten.

Du kommer att arbeta självständigt och affärsmässigt med avtalsförvaltning och uppföljning och vara en i teamet för Inköpsanaslys.
I ditt arbete ingår bl.a.
• att arbeta med landstingets inköp och besparingspotential genom kategoristyrning
• att arbeta med inköpsstrategier, omvärlds- och marknadsanalyser m.m
• att analysera, strukturera, utföra prognoser på inköpsbeteenden
• att förvalta och följa upp avtal utifrån framtagna parametrar och agera proaktivt
• att stödja och vägleda landstingets beställare i upphandlings- och avtalsfrågor.


Kvalifikationer
Du som söker har en akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som ekonomi, analys eller liknande. Du bör ha erfarenhet av att självständigt analysera och rapportera fakta samt erfarenhet av att arbeta i olika system. Det är en merit om du har kompetens/erfarenhet av att tolka och förstå juridiska frågeställningar liksom inköpsverksamhet. Som person ska du vara positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och ha ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare.
Bra datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom MS Word och Excel.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-07
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/182603
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef 054-61 43 62
Gabriella Ivarsson Fridman, HR-strateg 054-61 40 16

Företag
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Adress
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
Landstinget i Värmland
65005 Karlstad

Kontorsadress
65005 Karlstad

Jobbnummer
4163966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten: