Avtals- och Systemförvaltare till Samhällsbyggnadsförvaltningen
Mjölby kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Datajobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Mjölby Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?
Samhällsbyggnadsförvaltningen genomför varje dag samhällsviktigt arbete som att planera, bygga och förvalta gator, parker, fastigheter. Levererar vatten, rena avlopp och avfallshantering. Producerar och levererar måltider och utför lokalvård, även byggnadskontor och räddningstjänst ingår. Förvaltningen har även en projektenhet och en administrativ avdelning. Totalt består förvaltningen av ca 300 medarbetare.
Du kommer tillhöra fastighetsavdelningen som i dag består av cirka 25 medarbetare fördelat på förvaltning och drift. Fastighetsavdelningen ansvarar för nybyggnation, lokalförsörjning, om- och tillbyggnader samt drift- och reinvesteringar av kommunens fastigheter.
Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som Mjölby befinner sig i och står inför?
Publiceringsdatum2023-10-12ArbetsuppgifterI rollen som avtals - och systemförvaltare har du två huvudområden som du arbetar med 50/50. I rollen som avtalsförvaltare hanterar du interna och externa hyresavtal. Du kommer även vara ett stöd till avdelningen i hyresjuridiska frågor. I rollen som systemförvaltare är du systemansvarig för fastighetssystem Xpand samt avdelningens kontaktperson ("superuser") för ritningsportalen A-max samt ekonomisystem Raindance.
I dina uppgifter ingår att ta fram interna och externa hyresavtal som du har under bevakning, följa upp, hantera debiteringar och förändring av avtal. Vid behov påkallar du hyresgästförhandlingar och ansvarar, tillsammans med fastighetsförvaltare, för underlag för hyressättning per objekt och kontroll av fastighetsuppgifter som påverkar hyresekonomin. Vid behov föredrar du ärenden i nämnden, mot Hyresgästföreningen och externa fastighetsägare. Inför det skriver du fram underlag (tjänsteskrivelser) som presenteras i nämnden.
Digitalisering av befintliga hyres- och arrendeavtal har påbörjats och du fortsätter driva arbeta framåt (skannar och bifogar avtalen i systemet med mera). Du hanterar även underlag, registrering och arkivering i fastighets- och ekonomisystemet. Du arbetar med att omvärldsbevaka och utveckla fastighetssystemet utifrån ditt ansvarsområde; utifrån arbetsprocesser, digitalisering samt kartläggning av förvaltningsrutiner. Du stöttar även dina kollegor på avdelningen genom att utbilda dem i systemet.
I dina administrativa arbetsuppgifter ingår även utskick av brev, vissa inköp samt att registrera och bifoga ärenden i diariesystemet LEX med mera. Rollen är ny vilket innebär att den kan omformas och utvecklas beroende på framtida uppdrag där vi bl.a. är i spännande utvecklingsfas och uppgradering till ett nytt fastighetssystem.
KvalifikationerVi söker dig som har godkänd gymnasialutbildning 3 år med eftergymnasial utbildning inom fastighet eller ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
Minst 2-5 års dokumenterad yrkeserfarenhet inom området.
Du behöver ha arbetat med administrering i ett fastighetssystem/verksamhetssystem inom fastighet och fastighetsekonomi. Alternativt att du har annan dokumenterad utbildning inom fastighetsområdet som arbetsgivaren bedömer motsvarar detta.
Det är meriterande om du har kunskaper inom hyresjuridik och fastighetsekonomi.
Arbetsuppgifterna kräver att du har B-körkort.
Vi söker dig som har god förmåga att samarbeta, du skapar och bibehålla goda relationer (med hyresgäster, systemleverantörer, fastighetsägare, hyresgästföreningar). När du skriver och kommunicerar anpassar du dig utifrån tilltänkt målgrupp. Då arbetsuppgifterna innebär att kan leda dig själv i arbetet, behöver du ha lätt för att sätta upp mål, organisera, följa upp och slutföra aktiviteter efter uppsatt tidplan. Du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar. Du behöver trivas med utveckligs- och förändringsarbete samt ha god förståelse för systemrelaterade processer. Du vågar prova nytt, men du håller dig inom ramen för lagstadgade krav och policys.
Vi erbjuder dig ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dig själv i din profession. Som ny medarbetare deltar du i både vårt gemensamma och individuella introduktionsprogram.
ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 400 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C159114".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mjölby kommun (org.nr 212000-0480)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Mjölby kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Kontakt Enhetschef fastighet
Angelica Zamora
angelica.zamora@mjolby.se 010-234 52 79 Jobbnummer 8186511
Observera att sista ansökningsdag har passerat.