Avropare / Inköpare till vår kund

Premier Service Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Hylte
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Hylte, Värnamo, Alvesta, Ljungby, Växjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Hylte, Värnamo, Alvesta, Växjö, Gislaved eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-09-08

Om företaget
Frauenthal Gnotec Sweden AB har utvecklat och producerat metallkomponenter sedan 1947.
De första fordonskomponenterna var låsdetaljer för Volvo Cars PV och Volvo Amazon. Idag är Frauenthal Gnotec Group en ledande internationell tillverkare av metallkomponenter till fordonsindustrin.
Företaget har en lång historia av svenskt entreprenörskap med innovativa och hårt arbetande människor - en attityd som fortfarande genomsyrar våra värderingar : Förtroende, Smart Tänkande och Teamwork.
Vi har tillverkning och FoU-verksamhet i alla delar av världen, Asien, Europa och USA

Arbetsuppgifter
Frauenthal Gnotec söker nu efter en Inköpare som kommer att ansvara för leverantörer och bevakning av ordrar. Din arbetsplats kommer att vara centralt beläget på deras anläggning i Kinnared.
Som inköpare arbetar du med inköp av material / komponenter till vår kund, det innebär att du både kommer att genomföra beställningar genom avrop och i tjänsten ingår det även att skicka ut offertförfrågningar, granska inkomna offerter och välja leverantör, att ta emot ordererkännande och leveransbevaka blir en annan viktig uppgift. Att genomföra leverantörsbesök både inom Sverige och utomlands ingår också i denna roll.
Ditt uppdrag innebär många kontakter, både interna och externa, vilket gör att din kommunikativa sida kommer väl till pass. Du ansvarar för att självständigt genomföra dina arbetsuppgifter, med stöd av kollegor. Alla våra medarbetare förväntas bidra med att utveckla och förbättra våra processer och arbetssätt.
Du kommer att ansvara för att bevaka att materialet kommer in i tid inför målning och ytbehandling.

Uppdraget beräknas starta omgående, till en början blir du anställd av oss på Premier med goda möjligheter till att anställningen går över till vår kund efter en tid.
Arbetstid är heltid, Måndag - Fredag kl. 07.00-16.00 med viss flextid.
Lön enligt överenskommelse.

Profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, lager eller ekonomi. Du har erfarenhet av arbetsuppgifter som är ovan beskrivna och har vi tur har du erfarenhet av tillverkningsindustrin.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi ser gärna att du är tekniskt lagd, lättlärd, tydlig och har skinn på näsan.
Du är noggrann och detaljfokuserad, vidare är du en serviceinriktad person med gott omdöme och ett glatt humör som tycker om att arbeta både självständigt och i team.
Det är särskilt viktigt att ha kundfokus och vara serviceinriktad men det krävs också en vilja att hjälpa andra och leverera lösningar som leder till bra produkter. I en mångfacetterad och föränderlig miljö med många intressenter är din förmåga att kommunicera och hantera relationer viktig. Du behöver därför ha goda kunskaper i svenska samt engelska, både i tal och skrift.
Tjänsten förutsätter att du har god administrativ förmåga och kunskap inom delar av Officepaketet. Meriterande är om du arbetet i affärssystemet SAP samt Jeev 's. Tjänsten kräver även B-körkort.

Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Ojala, telefon 0722-409957 eller e-post emma.ojala@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast den 16/7- 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej heller emot ansökningshandlingar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga - vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7497".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Premier Service Sverige AB (org.nr 556495-2017), http://www.premier.se

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Emma Ojala
emma.ojala@premier.se

Jobbnummer
8097398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Premier Service Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Premier Service Sverige AB: