Avgiftshandläggare till Socialförvaltningen

Individ och myndighetsavdelningen / Butikssäljarjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Individ och myndighetsavdelningen i Lysekil

Vi som arbetar i Lysekils kommun har några av Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vårt jobb är att ge invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp och tillsammans utvecklar vi verksamheten.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På www.livetilysekil får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Publiceringsdatum
2018-11-27

Beskrivning
Socialförvaltningen i Lysekil omfattar verksamheterna Individ- och myndighet, Vård och omsorg, LSS och socialpsykiatri samt Individ- och familjeomsorg.

Vi söker en avgiftshandläggare till individ och myndighetsavdelningen. Vi är en avdelning med flera funktioner inom socialförvaltningen framförallt arbetar vi med myndighetsutövning. Du kommer att vara en del i ett team som består av avgiftshandläggare, biståndshandläggare och administratörer.
Socialförvaltningen är en arbetsgivare med ett öppet klimat. Med växtkraft för förnyelse och förändring möter vi nya behov och krav från kommunens invånare.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetstuppgifter kommer att vara att arbeta med avgiftshandläggning för våra kunder där arbetet med inkomstuppgifter och boendekostnader mm ingår med utgångspunkt från socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser.

I tjänsten ingår också att arbeta med sedvanliga administrativa uppgifter som kan komma att variera och förändras över tid, beroende på verksamheternas behov. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor samt att bemöta eventuella överklagande av avgiftsbeslut.

Kvalifikationer
Vi vill att du har minst gymnasial utbildning gärna en högskoleutbildning inom administration, ekonomi eller motsvarande.

Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi eller administration. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet samt att du har förståelse och erfarenhet av myndighetsutövning.

Dina kunskaper i Officepaketet är goda och du har viljan att vidareutvecklas inom området. Din datakunskap är god och du har förmåga att inhämta nödvändiga kunskaper för att använda dig av olika verksamhetssystem.

Arbetet kräver god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket och grundläggande förmåga att uttrycka dig i engelska.
Som person är du strukturerad och kan arbeta självständigt. Du driver dina ärenden framåt samtidigt som du behåller kvalitétsmedvetenhet. Du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och har ett gott bemötande till alla våra kunder.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där samarbetsvilja och förmåga till helhetssyn är särskilt viktiga.


Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.



Medflyttarservice

Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö.

Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk.

För att få veta mer, kontakta gärna agneta@medflyttarservice.se, 0763-221793 www.medflyttarservice.se

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 20180304 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 2018/223
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Sandsten Avdelningschef 0523-61 33 33
Gunilla Svensson Avgiftshandläggare 0523- 61 33 97

Företag
Individ och myndighetsavdelningen

Adress
Individ och myndighetsavdelningen
Kungsgatan 44
45380 Lysekil

Kontorsadress
Kungsgatan 44

Jobbnummer
4480793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Individ och myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Individ och myndighetsavdelningen: