Avgiftshandläggare/administratör

Täby Kommun, Äldreomsorg myndighet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Täby
2018-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftshandläggare/administratör" (publicerad 2018-09-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun, Äldreomsorg myndighet i Täby

Täby kommun är en av Stockholmregionens snabbast växande kommuner, nära både centrala Stockholm och Arlanda. Inom tio år har Täby vuxit från dagens drygt 70 000 invånare till 90 000 och år 2040 beräknas finnas 20 000 nya arbetstillfällen. Just nu förbättras kollektivtrafiken och vägarna, på sikt kommer Roslagsbanan att förlängas till city via Odenplan. Hög kvalité i välfärden och möjlighet för invånare att välja bland annat skola och omsorg är en del av kommunens signum. Tycker du att det låter spännande att vara en del av utvecklingen?

Ansök till avdelning äldreomsorg myndighet, en positiv och engagerad arbetsgrupp på 25 medarbetare, som behöver förstärkning av ytterligare en avgiftshandläggare/administratör. Tjänsten är på heltid och kommer fördelas cirka 50 % avgiftshandläggning och 50 % administration.


Publiceringsdatum
2018-05-07

Arbetsuppgifter
Att arbeta som avgiftshandläggare innebär att utreda, handlägga och besluta i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom social omsorg. I arbetet ingår även att representera kommunen i olika nätverk kopplat till avgifter samt att ta emot och handlägga klagomål kring avgifter.

Den administrativa delen av tjänsten kan komma att variera över tid beroende på verksamhetens behov, men i stort handlar det om sedvanliga administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis arkivering, fakturering och hantering av ersättning till utförare. Att ta fram siffror och analysera statistik, exempelvis rörande hemtjänstens utförande, ingår också i arbetsuppgifterna.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avklarad gymnasieexamen, gärna med inriktning inom ekonomi. Har du kunskap om, och/eller erfarenhet av myndighetsutövning/handläggning inom offentlig förvaltning ser vi det som meriterande.

Du har god datorvana och det är också meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Pulsen Combine. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att analysera siffor och sammanställa underlag till fakturor därför ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Att arbeta som avgiftshandläggare ställer stora krav på serviceförmåga och professionellt bemötande då du möter människor i olika livssituationer. Vidare ställs stora kvar på förmåga att samarbeta med personer inom och utanför den egna enheten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Avdelning äldreomsorg myndighet består främst av biståndshandläggare vars huvuduppgift är att utreda, besluta och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) för personer över 65 år. Därutöver består enheten av boendesamordnare, avgiftshandläggare, bostandanpassningshandläggare, äldrelots, gruppledare och en enhetschef. Vi är totalt 25 personer och här råder ett positivt och engagerande arbetsklimat. Vi sitter i nya moderna, aktivitetsbaserade lokaler i Täby centrum.

I Täby kommun ses alla medarbetares hälsa och välbefinnande som avgörande för att kommunen fortsatt ska kunna tillhandahålla välfärdstjänster av bästa kvalitet. Vi arbetar aktivt med att skapa hälsofrämjande arbetsplatser där man kan växa i en bra balans mellan arbete och fritid. Vi ser kompetensutveckling som en viktig del i detta. Läs mer om våra förmåner https://nya.taby.se/kommun-och-politik/arbeta-i-taby/formaner-for-dig-som-jobbar-i-taby-kommun/

Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-21
Ange följande referens när du ansöker: A781473
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Elwinger malin.elwinger@taby.se 08-555 590 00
Frida Malm frida.malm@taby.se 08-555 590 00

Företag
Täby Kommun, Äldreomsorg myndighet

Adress
Täby Kommun, Äldreomsorg myndighet
Esplanaden 3
18380 TÄBY

Kontorsadress
Esplanaden 3 TÄBY

Jobbnummer
4129225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun, Äldreomsorg myndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun, Äldreomsorg myndighet: