Avgiftshandläggare

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Publiceringsdatum
2021-10-27

Beskrivning
Socialförvaltningen i Lysekil söker en driven avgiftshandläggare till mottagning och utredningsavdelningen.

Du kommer att ingå i ett team med avgiftshandläggare och administratörer och har ett nära samarbete med biståndshandläggare och socialsekreterare inom förvaltningen.

Dina arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande och utvecklande miljö. I rollen kommer du i huvudsak att ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innebär att utreda, beräkna avgifter samt fatta beslut om avgiftens storlek. Det ingår också att hantera eventuella överklagningar och bereda yttrandet till Förvaltningsrätten.

I uppdraget ingår även att ta fram statistik från aktuella verksamhetssystem och rapportera vidare till interna och externa aktörer vid behov.

Du ingår i vårt arbetsteam som arbetar i nära samarbete med ett tydligt kundfokus. Du har löpande kontakt med kunder samt kommer att samverka med flera olika yrkeskategorier inom organisationen på ett ansvarsfull sätt för att nå bästa resultat för våra kunder.

I övrigt ingår förekommande administrativa uppgifter inom ramen för verksamhetsområdet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk och administrativ inriktning. Erfarenhet från verksamhetssystemet Combine är meriterande. Du har erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Det är också meriterande om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av myndighetsutövning.

Du har en god social förmåga, ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra. Du präglas av ekonomiskt tänkande och är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du har en hög grad av kvalitetsmedvetenhet och är serviceinriktad. Du har ett gott bemötande till alla våra kunder.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Anställningsvillkor
Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas.
Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?

Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.

Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enligt avtal, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lysekils kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/185".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Kontakt
Marianne Sandsten
0523-61 33 33

Jobbnummer
6074143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: