Avgiftshandläggare
Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter. I Salems kommun arbetar vi för jämställdhet och mångfald vid rekrytering.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen är uppdelad i fem verksamhetsområden: Individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, särskilt stöd arbetsmarknad och myndighetsenhet.
Myndighetsenheten består av verksamhetschef, 5,0 biståndsbedömare/LSS-handläggare och 1,0 avgiftshandläggare. Enheten ansvarar för myndighetsutövning för äldre och personer med funktionsnedsättning. Myndighetsenheten arbetar i nära samverkan med interna och externa utförare.
Publiceringsdatum2010-12-16Dina arbetsuppgifterSom avgiftshandläggare utreder och beslutar du självständigt om avgifter i hemtjänst och särskilt boende samt egenavgifter inom LSS.
Avgiftshandläggaren är också systemansvarig för avgiftsmodulen i vårt handläggningsstöd (Treserva).
Avgiftshandläggaren ansvarar också för färdtjänstansökningar och insamlandet av underlag för detta.
Myndighetsenheten har en alltmer tydlig beställarfunktion varför en viktig arbetsuppgift blir kontroll av prestationer och andra underlag för ersättningar till egenregi och andra utförare.
En ytterligare arbetsuppgift är fakturahantering/kontroll
Kvalifikationer och egenskaper:
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi, alt vårdgymnasium med ekonomipåbyggnad/erfarenhet eller ekonomiassistentutbildning. Du måste ha god datorvana och då särskilt behärska excell. Noggrannhet är en förutsättning i detta arbete. En förutsättning är också att behärska svenska väl i både tal och skrift
Du behöver alltså ha ett stort intresse både för ekonomi och för människor.
Vi erbjuder:
• Ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut och högt i tak.
• En förvaltning med förmåga och vilja till utveckling
• Friskvårdstimme och friskvårdkort
• Flextidsavtal
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde snarast.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-02
Sänd din ansökan till: Salems Kommun, Receptionen,144 80 RÖNNINGE
Ansökan kan skickas till e-postadress:
receptionen@salem.seKontaktAllan Lindquist, Myndighetschef, 070 - 723 43 36, 08-532 594 99,
allan.lindquist@salem.seAnnelie Lilljebjörn, Assistent, 08 - 532 598 46,
annelie.lilljebjorn@salem.seFacklig kontaktFidel Mendez, SKTF, 08 - 532 598 00,
fidel.mendez@salem.seLena Persson, SSR, 08 - 532 598 00,
lena.persson@salem.seFöretagSalems Kommun, Socialförvaltningen
AdressSalems Kommun, Socialförvaltningen
14480 RÖNNINGE
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08- 532 598 00
Jobbnummer 803710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.