Avgiftshandläggare

Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem

Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter. I Salems kommun arbetar vi för jämställdhet och mångfald vid rekrytering.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen är uppdelad i fem verksamhetsområden: Individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, särskilt stöd arbetsmarknad och myndighetsenhet.
Myndighetsenheten består av verksamhetschef, 5,0 biståndsbedömare/LSS-handläggare och 1,0 avgiftshandläggare. Enheten ansvarar för myndighetsutövning för äldre och personer med funktionsnedsättning. Myndighetsenheten arbetar i nära samverkan med interna och externa utförare.

Publiceringsdatum
2010-12-16

Dina arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare utreder och beslutar du självständigt om avgifter i hemtjänst och särskilt boende samt egenavgifter inom LSS.
Avgiftshandläggaren är också systemansvarig för avgiftsmodulen i vårt handläggningsstöd (Treserva).
Avgiftshandläggaren ansvarar också för färdtjänstansökningar och insamlandet av underlag för detta.
Myndighetsenheten har en alltmer tydlig beställarfunktion varför en viktig arbetsuppgift blir kontroll av prestationer och andra underlag för ersättningar till egenregi och andra utförare.
En ytterligare arbetsuppgift är fakturahantering/kontroll
Kvalifikationer och egenskaper:
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi, alt vårdgymnasium med ekonomipåbyggnad/erfarenhet eller ekonomiassistentutbildning. Du måste ha god datorvana och då särskilt behärska excell. Noggrannhet är en förutsättning i detta arbete. En förutsättning är också att behärska svenska väl i både tal och skrift
Du behöver alltså ha ett stort intresse både för ekonomi och för människor.
Vi erbjuder:
• Ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut och högt i tak.
• En förvaltning med förmåga och vilja till utveckling
• Friskvårdstimme och friskvårdkort
• Flextidsavtal

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde snarast.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-02
Sänd din ansökan till: Salems Kommun, Receptionen,144 80 RÖNNINGE
Ansökan kan skickas till e-postadress: receptionen@salem.se

Kontakt
Allan Lindquist, Myndighetschef, 070 - 723 43 36, 08-532 594 99, allan.lindquist@salem.se
Annelie Lilljebjörn, Assistent, 08 - 532 598 46, annelie.lilljebjorn@salem.se

Facklig kontakt
Fidel Mendez, SKTF, 08 - 532 598 00, fidel.mendez@salem.se
Lena Persson, SSR, 08 - 532 598 00, lena.persson@salem.se

Företag
Salems Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Salems Kommun, Socialförvaltningen
14480 RÖNNINGE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08- 532 598 00

Jobbnummer
803710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen: