Avdelningschef till Urologikliniken vårdavdelning 2A, Varberg.
Region Halland, Område 3 kirurgi/urologi/ortopedi/anestesi / Ekonomichefsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Område 3 kirurgi/urologi/ortopedi/anestesi i Varberg Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.
Vi inom Urologikliniken arbetar med den specialiserade urologisjukvården i Halland. Vi har öppenvårdsverksamhet i Halmstad respektive Varberg samt en slutenvårdsavdelning i Varberg. Kliniken består av ca 70 medarbetar varav 14 läkare. På slutenvårdsavdelningen finns 18 vårdplatser och här arbetar ca 40 medarbetare tillsammans för patienternas bästa.
Publiceringsdatum2018-02-20ArbetsuppgifterVi söker dig som vill leda och utveckla Urologiklinikens verksamhet vid Hallands sjukhus mot framtiden i samarbete med dina medarbetare och avdelningens ledningsgrupp. Som avdelningschef ingår du i klinikens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef, specialitetsansvarig läkare och övriga avdelningschefer.
Chefsuppdraget innebär att engagera och motivera medarbetare samt leda med fokus på resultat men också att vara en god förespråkare för din verksamhet. Du ansvarar för personalfrågor, kompetensutveckling, medverkar vid planering och uppföljning av budget och arbetsmiljö, samt arbete med kvalitet och utvecklingsarbeten. Du anställs i en tillsvidareanställning vid din grundprofession med ett förordnande som chef i fyra år.
KvalifikationerVi söker dig om är tydlig och trygg i din ledarroll och som trivs med att motivera och engagera medarbetarna mot gemensamma mål. Erfarenhet inom vårdverksamhet är meriterande och vi ser att du har goda språkkunskaper i svenska och gärna i fler språk.
Du har förmågan att genom gott samarbete skapa förutsättningar för en arbetsplats där medarbetena trivs och utvecklas. Du föredrar att arbeta i team och tillbringar tid ute i verksamheten, där ditt fokus är processer och arbetssätt. Du är genuint intresserad av ledning, styrning och utveckling av hälso-och sjukvård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter att du är ambitiös och professionell i din roll.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare
jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-16
Ange följande referens när du ansöker: HS 67/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSarah Emanuelsson 0340-66 27 78
FöretagRegion Halland, Område 3 kirurgi/urologi/ortopedi/anestesi
AdressRegion Halland, Område 3 kirurgi/urologi/ortopedi/anestesi
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress43281 Varberg
Jobbnummer 3976375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.