Avdelningschef sökes till Operationsavdelningen i Halmstad
Region Halland, Operationsavdelningen / Ekonomichefsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Operationsavdelningen i Halmstad,
Varberg eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.
Operations- och Intensivvårdskliniken vid Hallands sjukhus Halmstad tillhör Verksamhetsområde 3 och erbjuder anestesisjukvård, operationssjukvård, postoperativ vård samt intensivvård.
Operationsavdelningen omfattar all omvårdnadspersonal vid enheten och har ca 100 medarbetare. Avdelningen har elva välutrustade operationssalar för: kirurgi, kärlkirurgi, robotassisterad kirurgi, gynekologi, ortopedi, urologi, öron/näsa/hals, ögon och käkkirurgi.
Vi vill gärna att du blir en av oss!
Publiceringsdatum2018-12-12ArbetsuppgifterVi söker dig som vill ingå i vårt chefsteam och som brinner för att utveckla Operationsavdelningen i Halmstad. Du är trygg i din roll som ledare och har erfarenhet av att arbeta som chef inom vården.
Du kommer ha individuellt ansvar för del av personalgruppen samt för specifika processer/ flöden. Du har tillsammans med övriga avdelningschefer ett gemensamt övergripande ansvar för avdelningens utvecklings- och förbättringsarbete, arbetsmiljö och budget. Som avdelningschef ingår du i klinikens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef, specialitetsansvariga läkare och övriga avdelningschefer på kliniken.
Som medarbetare vid Hallands sjukhus arbetar du med det som är viktigast av allt livet detta innebär ett ansvarsfullt jobb; ett jobb som kräver kunskap, skicklighet och ett stort hjärta! Vi erbjuder dig ett introduktionsprogram anpassat efter dina tidigare erfarenheter.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller har annan adekvat högskoleutbildning och som har ledarerfarenhet, gärna från liknande verksamhet. Som person ska du ha förmåga att arbeta i team, ha mod att leda i förändring samt visa tillit och skapar förutsättningar för delaktighet och lärande för alla medarbetare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Du anställs i en tillsvidareanställning vid din grundprofession med ett förordnande som chef i fyra år. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-11
Ange följande referens när du ansöker: HS 345/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Berggren 0739231280
Charlotte Benstead 035-131233
FöretagRegion Halland, Operationsavdelningen
AdressRegion Halland, Operationsavdelningen
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress43281 Varberg
Jobbnummer 4504941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.