Avdelningschef, mjukvaruutveckling till Tunstall AB

Cabeza / Chefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cabeza i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Helsingborg eller i hela Sverige

Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka.

Demografin förändras, människor lever längre och när antalet äldre blir fler ökar behovet av trygga och effektiva lösningar inom äldreomsorgen.?Tunstall utgår från människans situation och utvecklar teknik, rutiner och system för vård och omsorg som är säker, högkvalitativ och kostnadseffektiv. Våra trygghetsprodukter ger brukarna ökad självständighet, välbefinnande och trygghet samt skapar förutsättningar för dem att bo kvar hemma längre.

Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 3000 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. 3 miljoner brukare utnyttjar idag Tunstalls produkter och tjänster.

Tunstall Nordic är en del av Tunstall Healthcare Group, med huvudkontor i Malmö. Vi är verksamma i Sverige, Danmark och Finland samt har partners i Norge och på Island. Vi finns representerade på ett flertal orter i respektive land.

Om detta jobb:

Tunstall har utveckling i England, Spanien, Sverige (Malmö) samt Danmark. I Malmö är vi ca 30 personer inom utveckling. Vi arbetar på att inom kort vara många fler!

I ditt jobb som avdelningschef kommer du att få vara med och bygga upp och leda en organisation med duktiga mjukvaruutvecklare och testare. Gruppen jobbar agilt enligt SCRUM. Som avdelningschef kommer du att ha formellt personalansvar och utveckla gruppen genom att leda och coacha dina medarbetare.

I detta jobb kommunicerar du både internt i teamet och med andra stakeholders.

Som avdelningschef drivs du av att coacha och stötta teamet för att leverera bästa möjliga lösning som skapar det största affärsvärdet.

Vem är du?

För att trivas hos oss tror vi att du är en flexibel, självdriven och förändringsbenägen person. Vi lever i en värld som förändras snabbt och vi tror på att tillämpa frihet under ansvar. Tunstall erbjuder en tillåtande miljö där du uppmuntras till att utmana dig själv och din förmåga.

Vi uppskattar prestigelöshet och välkomnar engagerade och intresserade personer som är bra på att prioritera och arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet.

Hos oss händer det mycket och snabbt! Därför är det viktigt att vara beredd på att kunna prioritera och planera om.

Du vill jobba med en av vår tids stora samhällsutmaningar - att skapa förutsättningar för ökad livskvalitet för den åldrande befolkningen. Du lockas av att göra det med hjälp av innovativ teknik i ett snabbt växande team, och vara med om att bygga Tunstalls framtida plattform för Connected Care & Health .

Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, egen erfarenhet inom systemutveckling och erfarenhet av en ledande roll.

Som person är du engagerad och duktig på att kommunicera med både chefer och medarbetare.

Hur är det att jobba på Tunstall?

Vår företagskultur präglas i mångt och mycket av vår kärnverksamhet, vilket i korta drag kan sammanfattas med att vi utvecklar, säljer, installerar, och driftar marknadsledande IT-lösningar och tjänster inom vård, hälsa, och omsorg. Vårt tydliga kundfokus har alltid varit en framgångsfaktor, och detta i kombination med flexibilitet och entreprenörskap har gjort att vi idag har branschens bredaste produktportfölj innefattande bl.a. mjukvarusystem, integrerade mjuk- och hårdvarulösningar, sensorer, nyckelfria lås, trygghetstelefoner, mobila applikationer, planeringssystem, och inte minst Sveriges största larmcentral för trygghetstelefoni. Lösningarna ligger ofta i teknikens absoluta framkant men vi är samtidigt måna om att kunna integrera våra system med andra befintliga lösningar i våra kundmiljöer.

Som företag står vi under stadig tillväxt, och därmed ofta förändring, vilket naturligtvis ibland kan vara utmanande för vår personal men samtidigt är väldigt roligt och utvecklande! Vi är vana att arbeta med frihet under ansvar (det här menar vi verkligen!) och ofta "tänka utanför boxen" för att hitta lösningar och utveckla vår verksamhet. För att trivas hos oss krävs därför ofta ett personligt engagemang och en vilja att vara med och påverka vardagen.

Generellt sett har vi en platt organisation med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi hjälps åt både inom och mellan avdelningar, och samverkar ofta naturligt med många kontaktytor både internt och externt. Vi uppskattar ärlighet och tydlighet, vi bjuder på oss själva, och har tycker om att ha kul på jobbet

Placering: Malmö

Publiceringsdatum
2018-04-24

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. För att ställa frågor kring detta jobb vänligen kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz:malin.schultz@cabeza.se. Sista ansökningsdag är den 22 maj 2018, vi hanterar dock ansökningar löpande. Din ansökan hanteras konfidentiellt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Schultz malin.schultz@cabeza.se +46(0) 72 576 25 45

Företag
Cabeza

Adress
Cabeza
Malmöhusvägen 1
21118 Malmö

Kontorsadress
Malmöhusvägen 1, Malmö

Jobbnummer
4103421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cabeza

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cabeza: