Avdelningschef Kundservice DB Schenker
Randstad AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-08-21Dina arbetsuppgifterVi söker dig som är en engagerad, närvarande ledare med positiv energi, som är redo för ny utveckling i en dynamisk tjänst hos marknadsledande DB Schenker.
I rollen som avdelningschef Kundservice i Göteborg coachar du ditt team, bestående av 15 back office medarbetare, mot att nå uppsatta mål och verka för en god kundupplevelse. Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Som ledare är du trygg och har ett positivt förhållningssätt. Vi ser att du har en stark vilja och en god förmåga att inspirera, leda och stötta ditt team. Vi ser även att du som söker tjänsten har erfarenhet av en ledarroll samt bakgrund inom kundtjänst.
Du blir en viktig del i vårt centrala team, bestående av 3 avdelningschefer och 55 medarbetare. Befattningen rapporterar direkt till Head of Customer Service Sweden & Denmark och du kommer att samarbeta med alla våra 25 distrikt inom Sverige och Danmark. Det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och passionerad ledare till vårt team för att fortsätta erbjuda en förstklassig kundserviceupplevelse.
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Här bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas efter överenskommelse så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Haroula Karasimou på tel. 070-7351389 eller via mail
haroula.karasimou@randstad.se.
Ansvarsområden
Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team. Gärna inom större konsumentinriktade företag och förändringsprocesser.
Erfarenhet av kundservice.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska.
Förmåga att stötta, inspirera och leda ett team mot uppsatta mål.
Relevant eftergymnasial utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Det är meriterande, men inte ett krav, om du har erfarenhet från logistikbranschen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter att du är kommunikativ, en stark relationsbyggare, har ett tydligt kundfokus och resultatorienterad.
Kvalifikationer Ledning och coachning av medarbetare i teamet, för att säkerställa kvalitativ och kundorienterad kundservice och kontinuerligt identifiera områden med förbättringspotential.
Operativ daglig planering samt arbetsledning.
Samarbeta med andra avdelningar inom företaget för att säkerställa enhetlig kommunikation och kundhantering.
Kompetensutveckla, entusiasmera medarbetarna och stärka sammanhållningen i teamet, genom proaktivitet, målstyrning och en hög grad av delegerat ansvar och mandat.
Deltar aktivt i ledningsgruppsarbetet.
Om företagetSchenker AB
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Schenker AB
Kontakt Haroula Karasimou
haroula.karasimou@randstad.se +46707351389 Jobbnummer 8854000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.