Avdelningschef Juridik & Upphandling
Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för staden boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.
Publiceringsdatum2018-04-18ArbetsuppgifterTill avdelningen Juridik och upphandling söker vi en avdelningschef.
Avdelningens uppdrag är att stå för kontorets juridiska styrning och stöd samt leda, stödja och hålla god ordning avseende avtal, förhandlingar, ägarfrågor samt frågor kring risk och försäkringar.
Juridik och upphandling svarar för att utveckla och upprätthålla kontorets upphandlingsstrategi samt utgöra ett effektivt stöd till verksamheten i upphandlingsfrågor.
Ditt uppdrag som avdelningschef är att tillsammans med dina medarbetare skapa en effektiv verksamhet avseende planering, genomförande, kvalitetssäkring och uppföljning.
Som avdelningschef har du personal-, budget- och verksamhetsansvar och ditt uppdrag utgår från tydligt och uttalat fokus på dina kunder; interna och externa.
Genom ett coachande förhållningssätt stödjer du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling och du verkar för en god arbetsmiljö. Du ingår i trafikkontorets ledning liksom i kontorets chefsgrupp och förväntas där bidra i arbetet med kontorets strategiska frågor utifrån kontorets bärande principer om gemensamma arbetssätt, förhållningssätt och spelregler
KvalifikationerVi erbjuder ett uppdrag som är utmanande och utvecklande och vi vill att du har
• högskoleutbildning med lämplig inriktning eller erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig.
• ledarutbildning och erfarenhet från personalledning.
• god erfarenhet/kunskaper om samhällsbyggnadsprocessen i en kommun.
• god erfarenhet av upphandlings-, avtals- och juridiska frågor kopplat till samhällsbyggnadsprocessen.
• erfarenhet av ledningsstöd i styr- och stödfunktioner med verksamhetsutveckling, intern styrning och kontroll.
• god förhandlingsvana
Du är bra på att kommunicera, är intresserad av kommunikationsfrågor och har lätt att skapa förtroende i samarbetet med andra människor.
Du är resultatinriktad, engagerad och kan kombinera sakkunskap med problemlösningsförmåga. Du har förmågan att se, ta till vara och bidra till utvecklingen av våra drivna medarbetare.
Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare fler annonser
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: Dne 0026/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Eglinger 031 368 25 04
FöretagGöteborgs stad., Trafikkontoret
AdressGöteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 4090297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.