Avdelningsadministratör till viktig myndighet i Stockholm
Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Brinner du för att arbeta både serviceinriktat samt administrativt? Vill du stötta en avdelning i en stor bredd administrativa arbetsuppgifter samt göra skillnad för näringslivet, privatpersoner och samhället i stort? Då har vi uppdraget för dig! Vi söker just nu en avdelningsadministratör till en viktig myndighet i centrala Stockholm!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en möjlighet för dig att arbeta med administration på en viktig myndighet i centrala Stockholm.
Du kommer arbeta som avdelningsadministratör i staben och arbeta som ett stöd, huvudsakligen till avdelningschefen, men också till fyra andra enhetschefer och kollegor på myndigheten. Vilket stöd som efterfrågas varierar och kan handla om bl.a. resebokningar, enkätutskick, beställningar till avdelningen, mötes- och konferensbokningar samt enklare personaladministrativa uppgifter. I arbetet ingår även externa kontakter där du både stöttar i ett system samt bekräftar medlemar till ett ramavtal via webbformulär, telefon och e-post.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter:
Bokning och planering av interna och externa konferenser i varierande storlek.
Assistent till avdelningschef och vid behov andra enhetschefer på myndigheten. I detta kan ingå mötesbokningar, protokollskrivning och kontakter med externa parter samt telefonpassning.
Ansvara för beställningar på avdelningen. Det kan handla om att beställa IT-utrustning , litteratur med mera.
Ansvara för introduktionsschema för nyanställda. I detta ingår bland annat att skapa användarkonton och att kunna supportera medarbetare vid behov.
Stötta med personaladministration, exemplevis hjälpa till att sjukanmäla medarbetare vid behov.
Tillsammans med kollegor i staben hjälpa till med redovisningsprocessen för våra ramavtalsleverantörer.
Bekräftelsehantering till andra offentliga verksamheter som vill ansluta sig till ramavtal. Denna korrespondens sker via webbformulär men även via telefon och e-post.
Huvudansvar för ett systemstöd som nyttjas av kommuner och landsting m.fl, vilket kräver kontakt med dessa organisationer via telefon och e-post.
Krav för tjänsten
Avklarad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom offentlig sektor
Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Ha tidigare erfarenhet av inköpsarbete, resebokningar samt hanterat inköps- och leverantörskontakter.
Intresse för systemstöd då avdelningen utvecklas och behovet av stöd kan variera över tid.
Du har viss förståelse för ekonomiadministrativa frågor (moms, kredit).
Du kan starta uppdraget någon gång under vecka 11 (14/3-18/3 2022).
Utöver detta vill vi även att du är samarbetsinriktad, kommunikativ och prestigelös. Du tycker om struktur och ordning samt har förmågan att sätta sig in i nya frågor snabbt. Du är serviceinriktad, lättlärd och arbeta självständigt i nya systemstöd. Arbetsplatsen är aktivitesbaserad, vilket innebär att du inte har din egen arbetsplats.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och startar vecka 11 (14/3-18/3 2022) med en uppdragslängd på 1 år, med möjlighet till förlängning på ytterligare 4 månader. Stationeringsort är Stockholm.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2021-02-18. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Wänblad på
sofia.wanblad@novare.seHoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen
Varaktighet, arbetstid
Heltid Mars 2022 till mars 2023
Publiceringsdatum2022-02-05ErsättningMånadslön - Fixed salary
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning219".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 6315161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.