Avdelningsadministratör till Svenska Kraftnät - Stockholm
Devotum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Södertälje,
Strängnäs,
Norrtälje eller i
hela Sverige Devotum tillhandahåller företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling. Med vår erfarenhet av branschen är vi en trygg samarbetspartner i vilken form man än samarbetar med oss.
Svenska Kraftnät är i behov av att komplettera sitt team med en erfaren avdelningsadministratör! Är du redo för nya utmaningar? Redo för att sätta dina kompetenser på prov? Har du rätt profil för denna tjänst? Om ja, SÖK NU!
Uppdragsbeskrivning
Svenska Kraftnäts tillväxtresa fortsätter och med det tillkommer ökat administrativt behov. För att minska den administrativa belastningen söker vi därför nu efter deras framtida avdelningsadministratör till avdelningen Kraftsystem. Rollen innebär att du kommer bidra med administrativt stöd åt avdelningens chefer. Förutom avdelningens avdelningschef och enhetscheferna finns även en avdelningsstrateg, vilka du i hög utsträckning kommer arbeta direkt mot. Avdelningsadministratörens arbetsuppgifter omfattar bland annat att övergripande leda, samordna och administrera projektets genomförande så att målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat.
Förekommande arbetsuppgifter:
• Stötta avdelningschef i planering och möteskoordinering
• Delta på möten, koordinera dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation
• Stötta avdelningen med administrativa arbetsuppgifter
• Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
• Stötta i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
• Förvalta organisationsscheman, personallistor, förvaltningsmodell
• Intranätsredaktör för avdelnings Kraftsystem
• Sammanställa underlag inför presentationer och möten
• Sammanhållande/koordinerande föra löpande kvartals- och verksamhetsrapportering och allmänna utskick
Om dig
För att axla rollen som avdelningsadministratör hos Svenska Kraftnät ser vi att du uppfyller följande krav:
• Eftergymnasial utbildning inom ex. ekonomi, HR eller administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet relevant för uppdraget
• Minst 5 års erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges nämnda i arbetsbeskrivningen
• Meriterande är minst 3 års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chefer och/eller ledningsgrupper
• Meriterande är minst 3 års erfarenhet av att arbeta med administration och koordinering i offentlig verksamhet
Personliga egenskaper och kompetenser vi värdesätter för denna roll är följande:
• Driven, självständig och engagerad
• God samarbetsförmåga
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• God initiativförmåga
• Serviceminded
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Effektiv och noggrann
• Stresstålig
Uppdragsperiod: 01-jun-2023 - 31-maj-2025
Omfattning: 100%, heltid
Placering: Stockholm, Sundbyberg (HK). Med möjlighet till distansarbete i samråd med chef.
Säkerhetsprövning
I och med att du kommer arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10-12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid
Publiceringsdatum2023-03-28Så ansöker duLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en digital intervju med oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos kunden.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se 0046705869311 Jobbnummer 7596051
Observera att sista ansökningsdag har passerat.