Assistenter sökes till advokatbyrå i centrala Stockholm
Sandart & Partners Advokatbyrå KB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandart & Partners Advokatbyrå KB i Stockholm Har du jobbat som administratör, assistent eller handläggare och är intresserad av att arbeta med administration på en advokatbyrå? Vi söker nu två assistenter till vårt kontor i centrala Stockholm. Välkommen med din ansökan.
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Sandart & Partners är en nischad advokatbyrå inom tvistlösning och avtalshantering med särskilt fokus på immaterialrättsliga frågor. Du kommer komma till en professionell miljö med några av landets bästa jurister inom sitt område. Du erbjuds ett omväxlande arbete med stundtals högt tempo, trevliga kollegor och varierande arbetsuppgifter.
Du kommer ingå i en grupp assistenter som stöttar och avlastar varandra och som täcker upp för varandra vid semestrar och sjukdomar. Arbetsuppgifterna är både självständiga och inom givna ramar.
Vi har nyligen flyttat till nyrenoverade lokaler nära Hötorget. Här arbetar för närvarande 31 medarbetare. Vi erbjuder ett bra personalförmånspaket med friskvårdsbidrag, tjänstepension, mobiltelefon samt arrangerar olika personalevents under året.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som assistent arbetar du brett med varierande uppgifter av olika svårighetsgrad och omfattning kopplade till ärenden. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• utföra intressekonfliktskontroller, registrera nya klienter och ärenden
• organisera material både elektronisk och i pappersformat
• upprätta pärmar
• ta emot post och kopiera, skanna och spara in på rätt ärende i vårt dokumentsystem
• leta fram information som juristerna efterfrågar
• upprätta bevispärmar, ta fram specifika bilagor till domstol
• hålla ordning och reda i de olika akterna (fysiska och digitala)
• följa upp och bevaka ärenden internt och mot domstol
• ha vissa kontakter med domstolar och myndigheter
• ta fram och redigera PowerPoint-presentationer
• enklare intern IT-support (t.ex. assistera vid videomöten, IT-strul etc.)
Förutom klientärendehantering kan även andra administrativa uppgifter ingå, såsom bokning av resor och hotell, tidregistrering m.m. Assistenterna är också behjälpliga med allehanda kontorsservice, såsom att besvara växeln, ta emot besökare och leverantörer, ordna inför möten samt se till att det är rent och snyggt på kontoret m.m.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som tidigare har jobbat i en administrativ och serviceinriktad roll eller som handläggare på en myndighet. Du tycker om att jobba i en assistentroll och drivs av att ge god service, både internt och externt. Ingen arbetsuppgift är för dig oviktig och du är hjälpsam, nyfiken och kommunikativ och det är en självklarhet för dig att samarbeta och bidra till en bra och trevlig arbetsmiljö. Du är en person som snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifter och du gillar ordning och reda och har lätt för att prioritera när det kommer flera uppgifter samtidigt. Jobbet innebär hög grad av noggrannhet och känsla för detaljer.
Som assistent får du ta eget ansvar och ofta själv strukturera och planera uppgifterna efter juristens instruktioner. Med tanke på byråns verksamhet är proffsigt bemötande, integritet och känsla för sekretess av högsta prioritet. Du har god IT-vana och är en van användare av Officepaketets alla program. Fördjupad kunskap i PowerPoint är en merit. Du talar och skriver god svenska och engelska. Vi ser gärna att du är tekniskt intresserad och är du van att vara problemlösare vid datorstrul är det ett plus.
Känner du igen dig och låter det här spännande? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Dina arbetstider är mellan 8.30 - 17:30 med en timmes lunch. Övertid förekommer.
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Fast månadslön med övertidsersättning.
STARTDAG
Snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
INTRESSERAD?
Du är varmt välkommen med din ansökan bestående av CV, personligt brev eller kort motivering om varför du söker jobbet samt övriga handlingar du vill åberopa via
rekrytering@sandart.se Har du frågor är du välkommen att via e-post kontakta Mia Lundin,
mia.lundin@sandart.seVi har valt vårt rekryteringsförfarande och avböjer kontakt från rekryteringsfirmor.
SISTA ANSÖKNINGSDAG
19 mars 2023. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
OM SANDART & PARTNERS
Sandart & Partners Advokatbyrå är verksam inom svensk och internationell affärsjuridik och tillhandahåller expertkunskap inom bl.a. tvistlösning och avtalshantering, särskilt i branscher där immateriella rättigheter och kunskap står i fokus. Byrån blir år efter år högt rankade hos flera internationella advokatguider. Läs mer om Sandart & Partners på
http://www.sandart.se/ Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-19
E-post:
rekrytering@sandart.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandart & Partners Advokatbyrå KB Kungsgatan 28A (
visa karta)
111 35 STOCKHOLM
Kontakt Kontorschef
Mia Lundin
mia.lundin@sandart.se Jobbnummer 7493725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.