Assistent till individ- och familjeomsorgen
Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
2015-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent till individ- och familjeomsorgen" (publicerad 2017-06-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Arboga,
Kungsör,
Köping,
Hallstahammar,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.
Socialförvaltningen söker en assistent till individ- och familjeomsorgen.
Socialförvaltningen är indelad i fem verksamheter: Individ- och familjeomsorg, Vård- och omsorg, Arbetsmarknad, Funktionshinder och Central administration.
Verksamheten för individ- och familjeomsorgen består av ett myndighetskontor och en öppenvårdsenhet, Stödcentrum. På myndighetskontoret arbetar bland annat socialsekreterare som handlägger ärenden rörande barn, unga och familj, vuxen, försörjningsstöd och familjerätt. Vid Stödcentrum arbetar team kring riktade målgrupper med evidensbaserad grund. Målgrupperna är barn, ungdomar och deras familjer samt vuxna med beroende/missbruksproblematik samt personer med psykiska funktionsnedsättningar.
På enheten finns två teamledare, en för barn/familj och vuxen och en för försörjningsstöd.
Enheten består även av en reception och handläggning av familjerätt.
Inom KAK (Köping, Arboga och Kungsör) finns gemensamma verksamheten såsom familjehemssekreterare, familjepedagoger och familjerådgivning.
IFO är inne i ett intensivt arbete gällande organisation och byte av verksamhetssystem.
Publiceringsdatum2015-03-10Dina arbetsuppgifterI det arbete som pågår för att omorganisera IFO kommer även assistentrollen att ses över. Det kommer att innebära att arbetsuppgifterna kan komma att ändras över tid.
Nuvarande assistent arbetar bland annat med fakturahantering, statistik, administrerar verksamhetssystemet, återsökning från Migrationsverket, avbytare i receptionen med mera.
KvalifikationerTjänsten kräver även att du har en god administrativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Ekonomisk utbildning på gymnasienivå alternativt erfarenhet från att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter är nödvändigt.
Du är flexibel och rycker in där det behövs.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du kommer, tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare, in i en spännande utvecklingsfas. Här får du möjlighet att bidra med din breda kompetens och erfarenhet!
Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid!
Kontaktperson för detta jobbEnhetschef Susanne Lundberg, 0589-870 48.
Facklig kontaktperson
Kommunal Arboga, 0589-61 17 09, 010-442 81 87.
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 2015-03-29.
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan idag!
Ansökan görs via extern webbplats:
www.hrsupporten.se/arboga.php Refnr 716/15.
Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 716/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Susanne Lundberg 0589-870 48
Facklig kontakt• Kommunal Arboga 0589-61 17 09
Vision Carl Johan Victorin 0589-870 83
FöretagArboga kommun
AdressArboga kommun
Box 45
73221 ARBOGA
KontorsadressSmedjegatan 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2198282
Observera att sista ansökningsdag har passerat.