Assistent till Enheten för medicinsk information

Läkemedelsverket / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Läkemedelsverket i Uppsala, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Läkemedelsverket är en myndighet under Socialdepartementet och vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Läkemedelsverket ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa.

Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi vill ge dig goda förutsättningar för balans i livet och därför har vi friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme per vecka på arbetstid. Vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande semester och föräldrapenningtillägg. Vårt löfte till dig, varandra och alla våra intressenter är öppenhet, professionalism och proaktivitet.

Beskrivning av enhet/verksamhet
Vi söker en administrativ assistent till gruppen Kunskapsstöd som hör till Enheten för medicinsk information. Kunskapsstöd sköter en stor del av Läkemedelsverkets information om läkemedel till hälso- och sjukvården och allmänheten. Vi anordnar expertmöten och utarbetar behandlingsrekommendationer till hälso- och sjukvården. Kunskapsstöd deltar i handläggningen av akuta läkemedelslarm och bedömer behovet av och utformar information vid avregistreringar och restnoteringar. Gruppen besvarar ett stort antal frågor från allmänhet, hälso- och sjukvård, media och andra myndigheter. Arbetet med att ge ut Läkemedelsboken och tidskriften "Information från Läkemedelsverket" utgår från Kunskapsstöd.

Publiceringsdatum
2015-06-15

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som administrativ assistent ingår till största delen arbete med Läkemedelsverkets expertmöten, men också administrativt stöd inom verksamhetsområdet. Expertmötena bedrivs i form av projekt som sträcker sig över lång tid, och med ett flertal externa deltagare. Planering, förberedelser och genomförande av dessa möten samt efterarbete är en viktig del av arbetsuppgifterna. Allmänna administrativa uppgifter, till exempel att skriva mötesanteckningar och att hantera fakturor, ingår också i arbetsuppgifterna. Fördelningen mellan olika arbetsuppgifter kommer att variera över året.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt relevant eftergymnasial utbildning. Du behöver ha erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter samt god datorvana och behärska Officepaketet. Som administrativ assistent har man hand om flera expertmöten parallellt, i olika faser, vilket ställer stora krav på ett strukturerat arbetssätt. Kunskap om läkemedel/medicinsk vetenskap är en merit. Tidigare arbete på myndighet eller företag i motsvarande roll är också meriterande, liksom erfarenhet av textbehandling. Erfarenhet av fakturahantering är en fördel.

Dina personliga egenskaper
Rollen som administrativ assistent ställer höga krav på social kompetens och förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Du behöver ha god prioriteringsförmåga och förmåga att hantera variationer i arbete och arbetsbelastning. Vidare behöver du ha god serviceanda samt språkkänsla. Förmåga att ta egna initiativ och att ha lätt för att lära nya arbetsuppgifter är av vikt, liksom förmåga att slutföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sista dag att ansöka är 20 juli
Anställningsform: Visstidsanställning 2 år
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Medicinsk information
Diarienummer: 2.4.1-2015-049742

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Betyg och intyg som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Om det här låter intressant är du välkommen att kontakta gruppchef Kerstin Claesson.
Du kan även kontakta den fackliga företrädaren Larisa Borisova-Jan, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@mpa.se
Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Läkemedelsverket

Adress
Läkemedelsverket
Dag Hammarskjölds väg 42
75237 Uppsala

Kontorsadress
Dag Hammarskjölds väg 42

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2337612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Läkemedelsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Läkemedelsverket: