Assistent sökes till Hjälpmedelcentrums kundtjänst, Halmstad

Region Halland, Hjälpmedelscentrum / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum i Halmstad, Varberg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Inom Hjälpmedelscentrum finns en samlad och bred kompetens såväl medicinskt som tekniskt. Uppdraget innebär att genom utprovning, anpassningar och underhåll av hjälpmedel underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar med såväl information, inköp, lagerhållning, rekonditionering och teknisk service av hjälpmedel. Verksamheten omfattar hela länet.


Publiceringsdatum
2017-05-10

Arbetsuppgifter
Som assistent i kundtjänst kommer du framförallt att arbeta med att ta emot telefonsamtal från våra kunder som behöver information och generella råd kring hjälpmedel och hjälpmedelshantering. I arbetsuppgifterna ingår även att ta emot besökare, administrera fakturor och hjälpmedelsförskrivningar vilket kräver ett nära samarbete med alla enheter inom verksamheten.


Kvalifikationer
Du som söker ska ha avslutat studier på gymnasienivå, gärna med ekonomisk inriktning. Arbetet som assistent i kundtjänst är självständigt och ställer höga krav på initiativförmåga. Egenskaper som flexibilitet och samarbetsförmåga är en förutsättning då du kommer att samarbeta med alla enheter inom verksamheten.

Meriterande är erfarenhet av arbete i kundtjänst, kunskap om hjälpmedel och hjälpmedelshantering samt erfarenhet av brukare med funktionsnedsättningar. Vidare är det meriterande om du tidigare har arbetat med fakturahantering.

För att vara framgångsrik i arbetet behöver du sätta kunden i centrum och ha en utpräglad serviceanda och ett gott bemötande. Du har lätt för att organisera, planera och arbeta strukturerat.

Du som söker har goda datorkunskaper, erfarenhet av systemen Sesam, Agresso och TeleQ är meriterande. Det är också viktigt att du har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision "Bästa livsplatsen" verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-24
Ange följande referens när du ansöker: ADH 50/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Magyar 035-16 43 45
Sara Elisson 010- 47 619 30

Företag
Region Halland, Hjälpmedelscentrum

Adress
Region Halland, Hjälpmedelscentrum
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30185 Halmstad

Jobbnummer
3488537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Hjälpmedelscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum: