Assistent/Administratör inom Globalt Inköp till SCA!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en driven, strukturerad och ordningsam person med mycket goda kunskaper i engelska och som dessutom vill jobba som assistent? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!

Publiceringsdatum
2017-01-13

Om tjänsten
SCA är ett globalt ledande hygien- och skogsindustriföretag och verkar inom tre affärsområden; personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. SCA:s fem största marknader är Tyskland, Storbritannien, USA, Frankrike och Sverige. I Göteborg finns SCA:s största enhet för den globala hygienverksamheten med ca 900 anställda inom områden så som Forskning & Utveckling, Marknadsföring, Försäljning, Ekonomi, IT samt Inköp.

Du kommer att arbeta inom Consumer Goods där du assisterar ett team på 20 personer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som assistent kommer du att utföra allmänna assistentuppgifter såsom att hjälpa till med bokning av större möten, resor, konferenser och visumansökningar. Du kommer att få lära dig nya system inom bl a reseräkningar, tidsrapportering, mötesbokningar etc. för att sedan kunna hjälpa övriga teamet med implementering en av dessa system.

Vidare kommer du även att vara med på större möten och ta anteckningar och distribuera till teamet, samla ihop och ladda upp dokument på gemensam server och hjälpa utländska besökare med hotell/resebokningar och dylikt.

Vem trivs här?
Du som har tidigare erfarenhet som assistent kommer snabbt att komma in i arbetsuppgifterna. För att kvalificera dig för tjänsten har du minst gymnasial utbildning, god datavana, goda kunskaper i svenska språket samt mycket goda kunskaper i engelska, såväl i tal och skrift.

Som person är du kommunikativ, flexibel och en god organisatör. Du tar ansvar och har förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter. Du har mycket hög integritet, jobbar gärna självgående och är stresstålig. Självklart bör du även vara flexibel, serviceminded och gillar att arbeta proaktivt.

Viktigt för tjänsten är:
• Mycket god data- och systemvana
• Excel
• Behärskar det engelska språket obehindrat i tal och skrift är ett krav då många i teamet är från andra länder och inte pratar svenska. Alla möten och kommunikation är på engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget kommer att pågå under 4-6 månader. För rätt person finns goda chanser till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till vardagar under kontorstid. Du kommer att vara uthyrd som konsult via Adecco - All kontakt gällande uppdraget sker således via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Emady på 031-725 72 82.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
enl. ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Emady

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3261440

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: