Assistent

Hallstahammars kommun / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun i Hallstahammar

Hallstahammars kommun söker
• assistent, 75 % av heltid, tillsvidare, med tillträde enligt överenskommelse och under förutsättning av erforderliga beslut. Provanställning kan komma att tillämpas.
Kommunstyrelseförvaltningens enhet Konsult & Service söker personal till en kombinerad tjänst som assistent dels till enheten för nämndkansliet (50 %) och dels till administrationsenheten (25 %).
Nämndkansliet ansvarar för registratur och sekretariat för kommunstyrelsen, valnämnden, barn- och bildningsnämnden, socialnämnden, tekniska nämnden, byggnadsnämnden och kommunarkiv, samt är sekretariat för kommunfullmäktige. Inom kansliet finns 5 anställda.
Administrationsenheten är den största enheten inom Konsult & Service med 27 anställda. Här utförs största delen av kommunens administrativa arbete. Delvis riktar vi oss mot allmänheten, men framför allt arbetar vi med intern service ut mot kommunens olika verksamheter. Här sköts bl a fakturahantering och löpande ekonomi- och löneadministration. Debitering för både barn- och äldreomsorg, vatten och sopor sker också från denna enhet.

Publiceringsdatum
2008-02-28

Dina arbetsuppgifter
Som assistent vid nämndkansliet svarar du för postöppning, registrering, utskick till nämnder, arkivering m m. Du skall även stödja nämndsekreterarna i deras arbete med allmänt förekommande arbetsuppgifter.
Som assistent vid administrationsenheten arbetar du, tillsammans med en kollega, med administrationen av äldreomsorgsavgifterna. Varje månad ska debitering av dessa avgifter ske, grundad på vilka insatser de olika personerna haft.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet förvärvad på annat sätt.
Vi ser helst att du ska vara förtrogen med kommunens breda uppdrag. Liknande roll eller arbete inom offentlig förvaltning är önskvärd.
Arbetet kräver att du har förmåga att arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt, att du är noggrann och kan hantera dina arbetsuppgifter med stor integritet. Du bör vara flexibel och ha lätt för att samarbeta och ha känsla för service. Det är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift men du måste också tycka om att arbeta med siffror. Du bör även vara en skicklig datoranvändare.
Upplysningar om tjänsten på nämndkansliet lämnas av kommunsekreterare Carina Iwemyr, tfn 0220-240 03, eller Annelie Eriksson, administrativ chef, tfn 0220 – 240 82, när det gäller tjänsten på administrationsenheten.
Fackliga företrädare: SKTF Per Eriksson, tfn 0220-242 03.
Ansökan skickas till
Hallstahammars kommun, Nämndkansliet, Box 506, 734 27 Hallstahammar senast den 14 mars 2008.

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Deltid
75% / Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-14
Ansökan kan skickas till e-postadress: hallstahammarskommun@hallstahammar.se

Kontakt
Carina Iwemyr, Kommunsekreterare, 0220-240 03
Annelie Eriksson, Administrativ chef, 0220-240 82

Facklig kontakt
Per Eriksson, SKTF, 0220-242 03

Företag
Hallstahammars kommun

Adress
Hallstahammars kommun
Box 506
73427 Hallstahammar

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0220-24000
Faxnummer: 0220-10500

Jobbnummer
145554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallstahammars kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallstahammars kommun: