Assistent
Hallstahammars kommun / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun i Hallstahammar Hallstahammars kommun söker
• assistent, 75 % av heltid, tillsvidare, med tillträde enligt överenskommelse och under förutsättning av erforderliga beslut. Provanställning kan komma att tillämpas.
Kommunstyrelseförvaltningens enhet Konsult & Service söker personal till en kombinerad tjänst som assistent dels till enheten för nämndkansliet (50 %) och dels till administrationsenheten (25 %).
Nämndkansliet ansvarar för registratur och sekretariat för kommunstyrelsen, valnämnden, barn- och bildningsnämnden, socialnämnden, tekniska nämnden, byggnadsnämnden och kommunarkiv, samt är sekretariat för kommunfullmäktige. Inom kansliet finns 5 anställda.
Administrationsenheten är den största enheten inom Konsult & Service med 27 anställda. Här utförs största delen av kommunens administrativa arbete. Delvis riktar vi oss mot allmänheten, men framför allt arbetar vi med intern service ut mot kommunens olika verksamheter. Här sköts bl a fakturahantering och löpande ekonomi- och löneadministration. Debitering för både barn- och äldreomsorg, vatten och sopor sker också från denna enhet.
Publiceringsdatum2008-02-28Dina arbetsuppgifterSom assistent vid nämndkansliet svarar du för postöppning, registrering, utskick till nämnder, arkivering m m. Du skall även stödja nämndsekreterarna i deras arbete med allmänt förekommande arbetsuppgifter.
Som assistent vid administrationsenheten arbetar du, tillsammans med en kollega, med administrationen av äldreomsorgsavgifterna. Varje månad ska debitering av dessa avgifter ske, grundad på vilka insatser de olika personerna haft.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet förvärvad på annat sätt.
Vi ser helst att du ska vara förtrogen med kommunens breda uppdrag. Liknande roll eller arbete inom offentlig förvaltning är önskvärd.
Arbetet kräver att du har förmåga att arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt, att du är noggrann och kan hantera dina arbetsuppgifter med stor integritet. Du bör vara flexibel och ha lätt för att samarbeta och ha känsla för service. Det är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift men du måste också tycka om att arbeta med siffror. Du bör även vara en skicklig datoranvändare.
Upplysningar om tjänsten på nämndkansliet lämnas av kommunsekreterare Carina Iwemyr, tfn 0220-240 03, eller Annelie Eriksson, administrativ chef, tfn 0220 – 240 82, när det gäller tjänsten på administrationsenheten.
Fackliga företrädare: SKTF Per Eriksson, tfn 0220-242 03.
Ansökan skickas till
Hallstahammars kommun, Nämndkansliet, Box 506, 734 27 Hallstahammar senast den 14 mars 2008.
Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Deltid
75% / Tillsvidare
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-03-14
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hallstahammarskommun@hallstahammar.seKontaktCarina Iwemyr, Kommunsekreterare, 0220-240 03
Annelie Eriksson, Administrativ chef, 0220-240 82
Facklig kontaktPer Eriksson, SKTF, 0220-242 03
FöretagHallstahammars kommun
AdressHallstahammars kommun
Box 506
73427 Hallstahammar
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0220-24000
Faxnummer: 0220-10500
Jobbnummer 145554
Observera att sista ansökningsdag har passerat.