Aspia söker kollega till sin First Line Support

Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-09-16


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du vara den första hjälten Aspias medarbetare möter när tekniken strular - och samtidigt bli en del av ett sammansvetsat supportteam? Vi söker en serviceinriktad och lösningsfokuserad First Line Supporttekniker som vill bidra till en trygg och effektiv IT-vardag för hela Aspia. Här blir du en nyckelperson i deras interna supportteam, där de arbetar nära varandra, delar kunskap och stöttar varandra för att leverera support i toppklass. Om du har erfarenhet av Service Desk, god teknisk förståelse och trivs i en miljö där samarbete och utveckling står i fokus - då är du varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som First Line Supporttekniker hos Aspia är du den första kontakten för interna kollegor som behöver IT-support. Din främsta uppgift är att säkerställa att inkommande ärenden hanteras snabbt, professionellt och enligt gällande rutiner och processer. Du är en nyckelperson i att upprätthålla hög servicekvalitet och bidra till att användarna får ett effektivt och lösningsfokuserat bemötande.

Du erbjuds

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-09-16

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara uppföljning av ärendehantering, felsökning och lösning, ärendedokumentation och uppföljning, systemadmin och användarstöd.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Bevaka alla kanaler för inkommande ärenden (telefon, e-post, ärendeportal)
• Utföra grundläggande felsökning av problem som rör datorer, program, nätverk, skrivare och verksamhetens system
• Korrekt kategorisera ärenden enligt etablerade rutiner
• Skapa användarkonton, ändra behörigheter och hantera andra användaruppgifter i Active Directory

VI SÖKER DIG SOM
• Gymnasieutbildning med IT-inriktning eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av arbeta i Service Desk eller helpdesk
• Har erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem ( meriterande ServiceNow)
• Goda kunskaper i Windows-miljö, M365, Entra ID och fjärrsupport
• Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har
• Förståelse för nätverk, skrivare och klienthantering är en fördel
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Är serviceinriktad, kommunikativ och har ett professionellt bemötande i alla lägen
• Har god förmåga att prioritera mellan flera samtidiga ärenden
• Tar eget ansvar för att driva ärenden framåt och hitta lösningar
• Kan arbeta strukturerat och följa etablerade processer och rutiner

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15114529".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9511032

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: