Arvodes- och reseadministratör
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration i Stockholm Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Enheten ledamotsadministration ansvarar för den administrativa servicen till riksdagens ledamöter i frågor om t.ex. ledamöternas arvoden, reseersättningar och avgångsförmåner. Enheten består av totalt elva medarbetare inklusive enhetschefen. Av dessa arbetar tre personer med bl.a. arvoden och avgångsförmåner för riksdagens ledamöter som regleras i en särskild lag. Enheten ingår i den administrativa avdelningen tillsammans med ekonomi¬ och personalenheten.
Publiceringsdatum2016-09-28ArbetsuppgifterArbetet innebär huvudsakligen administration av arvoden och kostnadsersättningar m.m. för riksdagsledamöter genom tillämpning av lag. Resten av tiden arbetar du med reseadministration, som regel med tydligt avgränsade reserelaterade ärenden. I arbetsuppgifterna ingår även att ur olika register ta fram underlag för beslut om avgångsförmåner för f.d. ledamöter. Tidigt 2017 sker ett byte av lönesystem till Primula. Du kommer att ha regelbundna kontakter med främst ledamöter, anställda på partikanslier, övriga delar inom Riksdagsförvaltningen och även med bl.a. Försäkringskassan. Arbetet innebär även att ge information om ledamöternas ekonomiska villkor och bistå vid utlämning av allmänna handlingar.
KvalifikationerDu ska ha minst gymnasieutbildning och utöver det gärna utbildning inom löne- och reseadministration. Du ska ha minst tre års erfarenhet av löneadministration, gärna från statlig förvaltning. Erfarenhet från reseadministration och god kännedom om inkomstskattelagens bestämmelser om tjänsteresor är meriterande. Erfarenhet av ekonomiadministration och från Primula är också värdefullt. Du är noggrann och serviceinriktad och kan formulera dig väl i tal och skrift. Du bör vara intresserad av administrativa frågor med tillhörande regler och rutiner. Vidare ska du trivas med att lösa frågor tillsammans med dina arbetskamrater. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-19
Ange följande referens när du ansöker: 101-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Larue, Enhetschef 08-786 66 67
Facklig kontaktChristina Ribbhagen, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00
FöretagRiksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration
AdressRiksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM
Kontorsadress10012 Stockholm
Jobbnummer 3073117
Observera att sista ansökningsdag har passerat.