Artikeladministratör (PIM)

Tools Sverige AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tools Sverige AB i Göteborg, Stenungsund, Trollhättan, Uddevalla, Gislaved eller i hela Sverige

Som artikeladministratör ansvarar du för löpande underhåll av artikel- och katalogdata. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att rätt produktinformation, såsom bilder och produktbeskrivningar, finns uppdaterad i våra databaser, och tillgängliga för övriga system. Du kommer dagligen att arbeta i PIM-systemet InRiver, och i affärssystemet Movex M3. För dig med stor kompetens inom systemkunskap finns möjlighet att ta rollen som systemägare/superuser. Som ansvarig för artikeldata kommer du även att ha en viktig roll kopplat till vår nylanserade e-handel, tools.se. Du kommer att ingå i ett kategoriteam med strategiska och operativa inköpare.

Exempel på arbetsuppgifter:

Du kommer att inhämta och kvalitetsgranska artikeldata från utpekade leverantörer, uppdatera grundregister samt PIM-data i vårt system. .
Följ upp och proaktivt identifiera förbättringsmöjligheter samt säkerställa åtgärdande av dessa.
Säkerställa korrekt klassificering av artikeln (A, B, C)

Vi erbjuder ett ansvarsfullt och roligt arbete med stort decentraliserat ansvar. Vår funktion är relativt nystartad vilket ger stora möjligheter att påverka arbetssätt och framdrift. Men det ställer också krav på personligt ansvar, förändringsvilja och rätt attityd. Du förväntas prestera på topp tillsammans med en grupp som jobbar i ett högt tempo, och där prestigelöshet är ett viktigt förhållningssätt.

Vi söker dig som är tycker om att jobba med service, och proaktivt söker lösningar och förbättringar. Du har erfarenhet av att jobba med informationslager och databasstrukturer, antingen genom praktisk erfarenhet eller eftergymnasial utbildning. Branscherfarenhet, Leverantörs- och produktkompetens inom industriförnödenheter är meriterande. Du har mycket goda kunskaper, och du är van att hantera komplex information i Excel, du är insatt i hur informations- och/eller affärssystem är uppbyggda. Du behärskar svenska och engelska i både i tal och skrift För att trivas i rollen bör du vara strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du har en god analytisk förmåga, och är inte rädd att fatta egna beslut och arbeta självständigt. Då du arbeta i nära samarbete med såväl kollegor som leverantörer bör du även vara kommunikativ och ha förmåga att skapa goda relationer.

TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS bearbetar kunder inom industri, offentlig förvaltning och bygg/hantverk/service genom Butiker, Utesäljare, Tekniska Specialister, Innesäljare och digitala kanaler. TOOLS i Sverige omsätter idag ca 2 miljarder kronor och tillsammans med våra kollegor i Norge och Finland har vi idag filialer på över 150 orter runt om i Norden.

TOOLS Sverige AB är ett företag på frammarsch - vill du vara en del av det?

Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2018-02-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Ange följande referens när du ansöker: AA1803

Kontakt
Sandra Haumann sandra.haumann@tools.se

Företag
Tools Sverige AB

Adress
Tools Sverige AB
Box 256
42123 Västra Frölunda

Kontorsadress
E A Rosengrens Gata 1

Jobbnummer
3959601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tools Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tools Sverige AB: