Arkivkanslist
Vidingehem AB / Assistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vidingehem AB i Växjö Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.
Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.
Vårt arbete genomsyras av vår värdegrund och vi kännetecknas av öppenhet och driv för verksamhetens bästa.
Vi söker en arkivkanslist som kommer ansvara för bolagets arkivering av handlingar samt diarieföring och posthantering. Tjänsten är placerad inom avdelningen Affärs- och projektutveckling.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2023-09-15ArbetsuppgifterSom arkivkanslist på Vidingehem ansvarar du för att arkivhantering, arkivering och diarieföring bedrivs på ett ändamålsenligt och effektivt sätt. Du samverkar med medarbetare inom bolaget och koncernen, myndigheter, hyresgäster samt invånare för att skapa förutsättningar för verksamheten att nå mål och vision.
Du rapporterar till affärs- och projektutvecklingschef och kommer huvudsakligen att ansvara för och arbeta med följande.
• Ansvara för dokumenthantering, arkiv och arkivhantering
• Ansvara för dokumenthanteringsplanen och att den efter följs
• Underhålla och uppdatera ritningsarkiv (fysiska och digitala)
• Posthantering samt Diarieföring
• Stödja organisationen i att göra rätt
• Lämna ut allmän handling
• Utföra enklare ändringar på ritningar samt mäta ytor
KvalifikationerVi söker dig som har minst 3-årig gymnasieexamen.
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har minst 3-5 års erfarenhet från arbete med arkivering/diarier och god kunskap i arkivlagstiftningen. Det är meriterande med kunskaper inom CAD-system.
Som person drivs du av att samverka för att utveckla verksamheten. Du är mån om att skapa förtroendefulla relationer och gott samarbete med de som du kommer i kontakt med i ditt uppdrag. Du tar ansvar för gemensamma resurser och arbetar för en hållbar framtid med kunden i fokus. Du är noggrann och väl medveten om bra kvalitet. Du är självgående och tar egna initiativ och kan sätta dig in i verksamhetens behov.
Du har god förmåga att hantera verksamhetssystem och digitala verktyg.
Vidare har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C155608".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vidingehem AB (org.nr 556935-3534),
https://www.vidingehem.se/ Kontakt Tf VD, Affärs- och Projektutvecklingschef
Carina Herbertsson
carina.herbertsson@vidingehem.se Jobbnummer 8113907
Observera att sista ansökningsdag har passerat.