Arkivassistent
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
2014-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivassistent" (publicerad 2017-08-11) ⬅️
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm i Stockholm,
Jönköping eller i
hela Sverige Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol. Vi har omkring 430 anställda och handlägger ungefär 500 olika måltyper. Stora målgrupper är skattemål, socialförsäkringsmål, migrationsmål och mål om offentlig upphandling. Vi arbetar i moderna och ljusa lokaler på Gärdet.
Inom domstolen arbetar vi aktivt med utvecklingsfrågor och strävar mot att vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade medarbetare som arbetar i team. Vi vill verka för en god kompetensutveckling för alla våra anställda. Vår verksamhet ska präglas av professionalism, ansvar och respekt och vi vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Arkivassistenten ingår i arkivfunktionen, en del av förvaltningsrättens serviceenhet och administrativa avdelning. Arkivfunktionens fasta bemanning består av arkivarien, som leder funktionens arbete, en arkivhandläggare och två arkivassistenter. Serviceenheten består i övrigt av funktionerna för ekonomi, IT och kontorsservice.
Publiceringsdatum2014-11-20ArbetsuppgifterArkivassistentens arbetsuppgifter är huvudsakligen att:
• omhänderta och arkivera arkivhandlingar i enlighet med gällande regelverk
• ansvara för insortering av akter och avgöranden
• ta emot och expediera interna och externa beställningar av handlingar och kopior från centralarkivet
• iordningsställa domböcker och sammanträdesprotokoll för inbindning
KvalifikationerVi vill att du har gymnasieutbildning och även någon vidareutbildning inom arkivområdet. Det är meriterande med erfarenhet av arkiv- och/eller diarieföringsarbete, gärna från myndighet.
Du bör ha goda IT-kunskaper, gärna med erfarenhet av digital dokument-/ärendehantering och datoriserat förteckningsstöd.
Arbetet sker i nära samarbete inom gruppen och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i team samtidigt som du kan ta initiativ och självständigt driva egna arbetsuppgifter.
Arbetet ställer höga krav på administrativ förmåga samtidigt som du måste tänka och agera serviceorienterat. Personliga egenskaper som är viktiga är noggrannhet, lyhördhet, samarbetsförmåga, effektivitet och flexibilitet.
ÖVRIGT
Ange gärna löneanspråk i ansökan. Ansökningarna kommer att handläggas vartefter de kommer in till domstolen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. , upphör: Anställningen är tidsbegränsad under ett år. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-08
Ange följande referens när du ansöker: FST 2014/292
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMeg Goldmann, arkivarie 08-561 686 09
Tina Baudou, arkivhandläggare 08-561 681 10
Ulf Sandell, servicechef 08-561 686 15
Facklig kontaktMonica Karlsson, ST inom Sveriges Domstolar 08-561 688 09
FöretagSveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm
AdressSveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm
Kyrkogatan 34
55181 Jönköping
KontorsadressTegeluddsvägen 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2075104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.