Arkivassistent

Försäkringskassan / Biblioteksassistentsjobb / Östersund
2013-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivassistent" (publicerad 2016-09-02) ⬅️


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Referens: 055125-2013

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Arkivassistent

Vi söker arkivassistent med placering på verksamhetsstöd arkiv Östersund

Arbetsuppgifter och ansvar

Som arkivassistent på verksamhetsstöd kommer du i huvudsak att arbeta med ordnings- och förteckningsarbete. Utöver det blir visst traditionellt arkivdepåarbete aktuellt. Dit hör bland annat arbete med att ta fram handlingar, besvara förfrågningar om arkiv samt att verkställa gallring. Arbetet som arkivassistent innebär många kontakter internt i verksamheten. Tunga lyft kan förekomma.

Publiceringsdatum
2013-11-25

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har slutbetyg från gymnasium
• har erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete
• har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
• har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift
• är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten
• är självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• är kommunikativ och serviceinriktad

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av arbete med arkivfrågor inom en stor organisation
• erfarenhet och kunskap om arkivverksamhet och det regelverk som styr
• körkort

Övrig information
1 tjänst, anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Om du har frågor, kontakta

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef, Joakim Leijman tfn 072-724 69 53 samt Britt-Inger Bladh Sörensdotter tfn 070- 327 37 24. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist, Cecilia Eriksson tfn, 010-116 2876. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST-FK, Mattias Estlind tfn 010-111 86 30, för SACO-S FK, Rita Lundström tfn 070-388 02 63 och för SEKO, Ann-Charlotte Pagden tfn 010- 11 370 65.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 9/12 2013 märkt med diarienummer 055125-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1711695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: