Arkivarie till Bolagsverket i Sundsvall
Novare Bemanning AB / Bibliotekariejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Sundsvall,
Härnösand,
Östersund,
Gävle,
Falun eller i
hela Sverige Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra myndigheter. Bolagsverket registrerar företag och ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. I samverkan med andra aktörer bidrar myndigheten till en enklare vardag för företag och företagande. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Är du arkivarie med minst ett års arbetslivserfarenhet? Vill du tillsätta din kompetens i ett nytt uppdrag där du får arbeta med att utveckla myndighetens arkivkrav? Då har vi ett spännande uppdrag just för dig! Just nu söker vi en arkivarie till Bolagsverket i Sundsvall.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2023-09-12Om tjänstenVi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter dig med erfarenhet som arkivhantering till Bolagsverket i Sundsvall.
Information och data är grunden för att upprätthålla och vidareutveckla myndighetens olika uppdrag. En genomtänkt informationsförvaltning och arkivhantering gör att det blir lättare att återfinna och bevara informationen, både fysisk och digital information, samt skapar grunderna för ökad informationssäkerhet.
Förmåga att hantera information och arkivering av information är ett prioriterat område hos Bolagsverket och för deras digitala förflyttning. Informationsförvaltning och e-arkivering är en förutsättning att klara digitaliseringen.
Arbetet hos myndigheten präglas av samarbete och dialog inom och utanför det egna teamet och uppdragen. Här jobbar du tätt tillsammans för att nå myndighetens mål.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
utveckla och vidareutveckla arkivkrav på befintliga och nya it-system samt ta fram tillhörande bevarandeplaner
delta i arbetet med införande av e-arkiv
ge råd och vägledning i arkivfrågor till medarbetare och chefer
ordna och förteckna arkiv.
Krav för tjänsten
gymnasieutbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem
kännedom om lagar och förordningar inom området
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunna uppge minst två (2) stycken referenser från tidigare genomförda uppdrag.
Vi söker du som
har en god samarbetsförmåga
är lyhörd
har förmågan att arbeta självständigt
är drivande.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start den 2 oktober. Uppdraget pågår till och med 30 juni 2024 med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Sundsvall.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-09-11. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på
miranda.nilsson@novare.se Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 8104945
Observera att sista ansökningsdag har passerat.