Arkivarie/Teamledare

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Arkivariejobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Lekebergs, Laxås och Askersunds kommuner samt Sydnärkes kommunalförbund söker nu en teamledare till vår gemensamma arkivenhet.
Enheten består i nuläget av två personer varav du blir en. Organisatoriskt tillhör man den administrativa avdelningen i Lekebergs kommun, men arbetar mot samtliga organisationer.

Arbetet kring arkiv sker även i nära samarbete med övriga kommuner i Sydnärke och här finns stora utvecklingsmöjligheter.

Den administrativa avdelningen i Lekebergs kommun består av 12 personer där utredningssekreterare, arkivarier, administrativa handläggare, säkerhetsstrateg, kommunikatörer och receptionister ingår.


Publiceringsdatum
2018-12-14

Arbetsuppgifter
Är du en driven person som gillar utmaningar, tänker i nya banor och ser ny teknik som en möjlighet? Då är det dig vi söker!

Vi fortsätter satsningen på arkiv- och informationshantering i Sydnärke och söker nu en teamledare till Sydnärkes arkiv- och informationsenhet då en av våra nuvarande medarbetare går vidare till en annan tjänst inom organisationen!

Sydnärkes arkiv- och informationshanteringsenhet ansvarar för att leda införandet av e-arkiv där en upphandling just nu pågår. Ett aktivt arbete pågår kring att digitalisera verksamheter och processer där arkivfrågan är en viktig del och där du som teamledare förväntas ta ett större ansvar och bidra med att driva dessa ur ett arkivperspektiv.
Arbetet i enheten präglas av ett driv framåt och en vilja att testa nya saker.

Då informationsmängden ständigt ökar och blir alltmer komplex är det viktigt att vi skapar förutsättningar för en god informationsstyrning som bidrar till både effektiv och rättssäker hantering.

Sydnärkes arkiv- och informationshanteringsenhet arbetar för att säkerställa att kommunernas och kommunalförbundets arkiv bevaras, hålls ordnade och vårdas så att de tillgodoser rätten att ta del av allmänna handlingar, behov av information för rättskipningen och förvaltningen, och för forskningens behov.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har en högskoleutbildning i arkivvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har arbetat minst ett par år som arkivarie
• har god kännedom om gällande lagstiftning
• har god kunskap i det svenska språket
• har körkort med behörighet B

Det är meriterande om du har arbetat med dokumenthanteringsfrågor och uppbyggnad av e-arkiv.

Som person är du utåtriktad och pedagogisk och du har god förmåga till samarbete. Du har integritet, mod och står upp för din kompetens. Du måste tycka om och ha fallenhet för struktur, ordning och reda samt vara noggrann. Du bör trivas med ett självständigt arbete och ta eget ansvar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi kommer att kalla kandidater till intervjuer löpande under annonseringens tid så skicka in din ansökan redan idag!

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-01
Ange följande referens när du ansöker: A829723
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se 0585-489 66

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Jobbnummer
4509974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: