Arkivarie

Gävle kommun, Utveckling och stöd / Bibliotekariejobb / Gävle
2022-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie" (publicerad 2022-03-11) ⬅️


Visa alla bibliotekariejobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Utveckling och stöd i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Välkommen till Gävle! En vacker residensstad vid havet med bra läge och stark utveckling. Med Upptåget från Uppsala kommer du till Gävle inom cirka 70 minuter. Arbetsplatsen för denna tjänst, Magasinplan, ligger endast ett stenkast från Gävle centralstation.

Tjänsten som arkivarie ligger under kontor Utveckling och stöd. Här finns de centrala resurserna för utveckling, planering och verksamhetsstöd samlade. Kontoret består av tre verksamheter som ger internt stöd och service med uppdrag att leverera verksamhetsstöd, chefsstöd och ledningsstöd.


Publiceringsdatum
2022-02-10

Arbetsuppgifter
Vill du befinna dig mitt i hjärtat kring den administrativa delen i sektor Välfärd Gävle? Vill du genom ditt arbete bidra till att stötta och ge kommunens verksamheter en god service? Bra, då kanske just du är den arkivarien vi söker! Kom och fortsätt utveckla sektor Välfärd Gävle tillsammans med oss!

Som arkivarie har du till uppgift att samordna arbetet med arkiv- och informationshantering på sektorn. Du är med och ansvarar, ordnar och förtecknar arkiv. Du arbetar självständigt med arkivering, gallring av akter och ser till att arkivlagen efterföljs.

I ditt arbete ger du råd och stöd inom ditt arbetsområde till chefer och medarbetare inom social-, omvårdnad- och arbetsmarknads- och funktionsrättsnämndens verksamhetsområden. Du är med och sätter nya rutiner för lager och förvaring hur akterna ska uppdateras och förvaras.

Arbetet innebär i vissa fall kvalificerad ärendehandläggning med bl.a. sekretessbedömningar. Du kommer även arbeta med hantering av inkommande post och e-post i samarbete med registratorsfunktioner inom gruppen.

Tjänsten ger förutsättningar för att du självständigt har intresse och viljan att omvärldsbevaka och driva ständiga förbättringar för att möta nutiden och framtidens utmaningar.

Du kommer ingå i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Det förutsätter att du tycker om att samarbeta med även arbeta självständigt med ett stort ansvar för det gemensamma målet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, alternativt flerårig erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning som arkivlagen, kommunlagen, förvaltningslagen och regelverket kring hantering av allmänna handlingar.

Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning, region eller statlig verksamheter samt arbetat i dokument- och ärendehanteringssystem ses för tjänsten meriterande. Likaså är det meriterande om du har tidigare erfarenhet som registrator eller kunskap och förståelse för diariehantering.

Du trivs i en roll där du organiserar och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du ser möjligheter i förändringar och anpassar dig till olika situationer och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt.

I ditt samarbete är du prestigelös och du har förmågan att inge förtroende, skapa tilltro och tillit.

Du har en språklig säkerhet i både tal och skrift och anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: Ett år med stor möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Utveckling och stöd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C75668".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Utveckling och stöd

Kontakt
Kontorschef Utveckling och stöd
Linda Höjer
linda.hojer@gavle.se

Jobbnummer
6329457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Utveckling och stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Utveckling och stöd: