Arkivarie
Länsstyrelsen i Stockholm / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Länsstyrelsens enhet för diarium och arkiv söker
Arkivarie
Beskrivning av rollen och arbetsuppgifterna:
Länsstyrelsen arbetar med processbaserad arkivredovisning. Myndigheten har många olika typer av ärenden och olika gallringsfrister för sina handlingar. Som arkivarie stöttar du myndigheten i olika arkivfrågor, bland annat med gallringsbeslut. Du arbetar med att arkivera handlingar, ta fram arkiverade handlingar till medarbetare och med att lämna ut handlingar till allmänheten. I arbetet ingår att gallra handlingar, förbereda leverenser och leverera arkivmaterial till arkivmyndighet. Myndigheten är en av sju pilotmyndigheter i statens projekt för e-arkiv. Du kommer att delta i detta utvecklingsarbete.
Enheten för diarium och arkiv har 18 medarbetare. Enheten ansvarar för registreringen av inkommande handlingar, för våra närarkiv och för centralarkivet. Enheten ansvarar också för att vårt ärende- och dokumenthanteringssystem håller en god kvalitet. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare. I avdelningen ingår även enheterna för tillstånd, tillsyn samt överklagande.
Du ska ha
• arkivutbildning på högskolenivå
• flerårig statlig erfarenhet
• erfarenhet av registrering och sökning i ärendehanteringssystem
• god IT-kompetens
Du ska vara
• serviceinriktad
• bra på att samarbeta
• drivande
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med processbaserad arkivredovisning och mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete med elektroniskt arkiv.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-08-08Övrig informationVi tillämpar rökfri arbetstid.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast
Diarienummer: 112-23264-2016
Sista dag att ansöka är 2016-09-14
Ansökningsförfarande
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBarbro Rohdin, Enhetschef 010-223 15 29
Mia Lindström, SACO 010-223 15 01
Anita Attersand, ST 010-223 12 23
FöretagLänsstyrelsen i Stockholm
AdressLänsstyrelsen i Stockholm
Box 22067
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22067
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2980487
Observera att sista ansökningsdag har passerat.