Ärendehandledare till östra utredningsenheten
Karlstads kommun / Socialsekreterarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad,
Torsby eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-10-03BeskrivningFamiljeavdelningens östra utredningsenhet söker ärendehandledare.
Östra utredningsenheten tillhör organisatoriskt Arbetsmarknads- och Socialförvaltningens Familjeavdelning, en av två utredningsenheter. Enhetens uppdrag är att bedöma behov av skydd och stöd för utsatta barn, ungdomar och deras familjer. Vi handlägger utredningar och bistånd enligt SoL och LVU gällande barn och unga 0-18 år.
Dina arbetsuppgifterArbetet som ärendehandledare innebär att du majoriteten av tiden handleder och vägleder socialsekreterare i deras dagliga arbete. Enheten består av cirka 20 engagerade medarbetare som alla är uppdelade på tre team och du kommer vara ärendehandledare för ett av teamen. Du kommer också ha ett tätt samarbete med enhetens andra två ärendehandledare och enhetschef. I tjänsten ingår även att driva utvecklingsfrågor både på enhetsnivå och avdelningsnivå. Som ärendehandledare ingår du i flera olika typer av samverkansforum, därför är samarbetsförmåga och flexibilitet viktiga förmågor. Som ärendehandledare på familjeavdelningen har du tillgång till extern handledning.
Vill du veta mer om oss gå in här:
https://vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterarehttps://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningenKvalifikationer - Socionomexamen
- B-körkort för manuell växellåda
- Gedigen erfarenhet av arbete med barnavårdsfrågor inom socialtjänsten erfordras. Du som söker ska vara öppen för att arbeta i en tillvaro där du hela tiden kan behöva omprioritera arbetet utifrån växlande förutsättningar. Som ärendehandledare för ett team värdesätts egenskaper av prestigelöshet och förmågan att lyssna in olika individers resurser och behov men samtidigt också vara den som är beslutsam.
- Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete, att vara självgående och att kunna inta olika perspektiv både på detaljnivå men också utifrån den större helheten. Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper.
- Utdrag ur polisregistret kommer att begäras för den som blir rekryterad.
Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.
Om Karlstads kommun
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, Familjeavdelningen
Kontakt Ulrika Sewelén
054-5405330 Jobbnummer 8934433
Observera att sista ansökningsdag har passerat.