Arena Personal söker konsultchef till Helsingborg

Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Om tjänsten
Till kontoret i Helsingborg söker vi en rekryterande konsultchef, som vill bli en del av vårt framgångsrika bolag.

Som konsultchef ansvarar du för hela bemanningsprocessen, vad gäller både rekrytering och personalansvar. I din roll har du daglig kontakt med kandidater, konsulter och kunder.
Du upprättar kravprofiler, skapar annonser, genomför intervjuer, gör referenstagningar och arbetar med merförsäljning. I rollen arbetar du också med daglig administration i vårt system Intelliplan.

Att få individer i arbete eller utbildning är huvudsyftet med många av våra insatser i koncernen.
Läs gärna mer om vår koncern och våra systerföretag på www.arenakoncernen.se.


Din profil
Du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom t.ex. bemanning, karriärvägledning eller arbetsledning med personalansvar.

Vi ser helst att du har erfarenhet från bemanningsbranschen, och har jobbat som konsultchef.
En stor del av arbetet innebär att matcha kandidater med uppdrag hos kunder. Det är därför viktigt att du är en god lyssnare, kan analysera och vara lyhörd utefter kundens behov.

Du tycker det är roligt att skapa relationer, samt är förtroendeingivande och trygg i dig själv. Vidare har du ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal och villkor.
Du är även en lösningsorienterad, prestigelös och drivande person, som gillar utmaningar.

Mycket god datorvana är ett krav, liksom god förmåga att formulera sig i tal och skrift. Eftersom det ingår att göra kund- och konsultbesök i tjänsten är det också viktigt att ha B-körkort och tillgång till egen bil.
Akademisk examen är meriterande.


Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att vara med och utveckla vår verksamhet. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. Vi sitter i lokaler bara ett stenkast i från Ramlösa tågstation, vilket vi delar med vårt systerföretag Arbetslivsresurs.
Tjänsten är en heltidstjänst, som inleds med en provanställning i sex månader.



Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet, och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Arena Personal ingår i Arenakoncernen som består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact, World Class och ALEA, som tillsammans erbjuder långsiktiga anpassade lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & Rekrytering, Hälsa & Rehabilitering samt Karriär & Omställning. För att passa in hos oss i Arenakoncernen bör du dela våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell.

Ansökan
Ansvarig rekryterare är Anna Mohlin. Vill du veta mer är du välkommen att ringa på 070-840 15 74.
I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval. Sista ansökningsdag är fredagen den 30 november. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-12

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 6349
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Mohlin

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
La Cours gata 4
25231 Helsingborg

Kontorsadress
La Cours gata 4

Jobbnummer
4452078

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: