Arbetsterapeut/aktivitetsansvarig till Vårbacka Plaza

Vårbacka Plaza / Sjukgymnastjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vårbacka Plaza i Huddinge

Publiceringsdatum
2011-12-13

Företaget
Aleris är ett av nordens största vårdföretag. Vi finns i Sverige, Norge och Danmark och har ca 4700 medarbetare. Aleris erbjuder tjänster inom hälso- och sjukvård, medicinsk diagnostik, äldreomsorg, psykiatri och psykosocial behandling.
ALERIS ÄLDREOMSORG
Aleris Äldreomsorg bedriver äldre- och handikappomsorg på
entreprenad, i egen regi och genom kundval. I Sverige är vi idag över 3 000 medarbetare som tar hand om cirka 1 400 kunder i äldreboende och över 800 i hemtjänst. Verksamheten sker på uppdrag av kommuner och består av äldreboenden, gruppboenden för dementa, korttidsboende, hemsjukvård, sjukhem och hemtjänst. Aleris Äldreomsorg har idag ett 40-tal olika verksamheter i Sverige.
• **** Vill du vara med och bygga upp ett modernt äldreboende med orientalisk inriktning? *****
Våren 2012 öppnar vi Vårbacka Plaza i Vårby Gård, Huddinge kommun. Vårbacka är ett modernt äldreboende med orientalisk inriktning. Vi söker engagerade medarbetare som förutom svenska även talar arabiska eller turkiska. Har du kunskap och intresse av demensvård så är det ett extra plus. Vi erbjuder dig möjlighet att använda de senaste forskningsrönen via Aleris kunskapscentrum för demens i ditt dagliga arbete. Tillsammans med oss kan du växa i din yrkesroll. Vi kommer att söka medarbetare i etapper tills vi når full beläggning.
• *** Unik roll som arbetsterapeut/aktivitetsansvarig ****
Du kommer att ha en väldigt viktig roll på Vårbacka. Vi satsar extra mycket på aktivitet och kommer att utgå från våra gästers önskemål. Du kommer att ansvara, planera och fördela arbetet i ditt team för att säkra att kvaliteten och rutinerna håller rätt nivå. Därför behöver du vara både strukturerad och ha en administrativ begåvning.
• *** Ansvaret innebär: ****
• Att leda, fördela och initiera aktiviteter med hänsyn tagen till verksamheten i stort och i samverkan med teamet.
• Att stödja kontaktmannen och övrig personal i att säkerställa att varje kund får individuellt anpassade aktiviteter utifrån egna önskemål, detta skall dokumenteras i genomförandeplanen.
• Utföra arbetsterapeutiska bedömningar och insatser.
• Att ingå i verksamhetens lokala ledningsgrupp
• *** Kompetenskrav: ****
• Legitimerad arbetsterapeut, gärna med 2 års arbetslivserfarenhet.
• God pedagogisk förmåga, god organisatör, förmåga att planera och initiera aktiviteter.
• Goda kunskaper i dokumentation samt goda IT-kunskaper.
• Meriterande om du talar arabiska eller turkiska.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Om du har några frågor, kontakta Petra Sandberg, tel 08-123 190 66.
Läs mer på vår hemsida www.aleris.se/varbacka.

Arbetstider och omfattning
Deltid, tills vidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sandberg, 08-123 190 56

Företag
Vårbacka Plaza

Adress
Vårbacka Plaza
Vårbackavägen 3D
14346 Vårby

Jobbnummer
1104445

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vårbacka Plaza

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vårbacka Plaza: