Arbetskonsulent till arbetsmarknadskontoret
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet
Vi söker en arbetskonsulent till vår verksamhet arbetsmarknadsenheten. Arbetsmarknadsenheten samordnar kommunens arbetsmarknadsinsatser. Vårt uppdrag är att ta tillvara individens förutsättningar att uppnå egen försörjning genom arbete eller studier. Vi samverkar med myndigheter och aktörer i samhället särskilt inom arbetsmarknad och utbildning. Vill du veta mer gå in på kommunens hemsida
http://www.norrkoping.se/Publiceringsdatum2016-02-08Dina arbetsuppgifterVåra arbetskonsulenter upprättar individuella planer i samverkan med våra deltagare. Arbetskonsulenterna lämnar stöd, vägledning och arbetar utifrån ett lösningsfokuserat förhållningssätt.
Denna tjänst innebär att du kommer att arbeta med olika visstidsanställningar, främst med lönebidrags- och trygghetsanställningar till deltagare och följa upp hur det går för dessa deltagare på deras olika arbetsplatser. Det innebär att du kommer att ha mycket nära kontakter med chefer och handledare på kommunala enheter. De deltagare du möter har stort behov av ditt stöd för att klara av sin anställning. Arbetet förutsätter att du har ett ödmjukt förhållningssätt och att du möter människor med respekt.
ProfilVi söker dig som har exemen från PA-programmet eller annan beteendevetenskaplig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du drivande och trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter, ser en utmaning i att finna lösningar och tycker det är spännande att utveckla nya arbetssätt och metoder. Du ska ha förmåga att utföra och planera arbetet självständigt. Arbetet kräver att du är flexibel, har en uttalad god samarbetsförmåga och att du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.
Du ska ha kunskap om och gärna erfarenhet av arbetsrättslagstiftning, arbetsmarknadens villkor, den statliga arbetsmarknadspolitiken med dess arbetsmarknadsinsatser. Har du erfarenhet från liknande arbete är det en merit. Tycker du arbetsuppgifterna låter spännande och utmanade är detta ett jobb för dig att söka!
Mer information och ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Edita Bilandzic, enhetschef på arbetsmarknadsenheten, 011-15 10 55 eller Maria Harryson, utredare, 011-15 29 25.
Din ansökan vill vi ha senast 22 februari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 60181
Kontorsadress601 81 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2659143
Observera att sista ansökningsdag har passerat.