Är Du Vår Nästa Receptionist Och Administrativa Stöd?

Equator Stockholm AB / Receptionistjobb / Stockholm
2016-06-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är Du Vår Nästa Receptionist Och Administrativa Stöd?" (publicerad 2018-06-12) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Equator Stockholm AB i Stockholm

ÄR DU VÅR NÄSTA RECEPTIONIST OCH ADMINISTRATIVA STÖD?
Tjänsten är uppdelad i tre delar där du får stor möjlighet till variation.

EKONOMI:
Du arbetar med kund och leverantörsreskontra, scanna in, kontera och bokföra, Eurocard fakturor och kvittoredovisningar. Du ansvarar även för olika inköp och tar fram förslag för studieresor och andra aktiviteter. Bistå vid redovisningstoppar där eget intresse avgör hur mycket du gör.

MARKNAD:
Du ansvarar för att websidan, utifrån material du får, uppdateras vad gäller projekt, medarbetare och andra aktiviteter. Likaså våra Facebook och instagramkonton och ser där även till ev. inlägg får svar. Du hjälper även till med olika kund och marknadsföringsaktiviteter såsom inbjudningar, adresslistor och mässor.

ADMINISTRATIV SUPPORT/RECEPTION:
Du välkomnar våra kunder och besökare och ansvarar för telefonen under våra öppettider. Du ser till att lokalen ser bra ut, att det alltid finns papper, kaffe etc., allt som underlättar arbetsdagen för oss som arbetar här. Post, paket och ev. ärenden som att hämta ritningar eller gå och köpa material som kapaskivor är också ditt ansvar.

DU:
För att trivas med oss behöver du vara social, ha humor, vara flexibel, kunna planera och prioritera, noggrann och en stresstålig problemlösare. Arbetsmängden varierar så du behöver även kunna ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Har du en estetisk och kreativ ådra, är proaktiv och kommer på nya idéer har du stor möjlighet att få utveckla det hos oss.

KRAVSPECIFIKATION:
För tjänsten krävs följande kunskaper

UTBILDNING
Genomförd gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller likvärdig erfarenhet.

PROGRAMVARA
Office: Microsoft - Word, Excel, Power Point, Publisher.
Adobe: InDesign, Photoshop.
Kunskap i hanteringen av kontorets adressregister. Gärna erfarenhet av någon form av redovisningsprogram.
Kunskap i för kontoret gällande webprogram BeGood, liksom sociala media som Facebook och Instagram.

SPRÅK
Svenska i tal och skrift.
Engelska i tal.

Publiceringsdatum
2016-06-03

Arbetsuppgifter
REC-ADMINISTRATION:
• Bemanna receptionen mellan klockan 08.00-12.00 och 13.00- 17.00.
• Uppsyn över entrén och veta var samtliga anställda är och när de anträffas. Ta meddelanden till den som ej är anträffbar.
• Dela ut inkommande post, telefaxmeddelande samt ritningskopiering. Utgående post frankeras och lämnas på postkontoret på kvällen. Pakethämtning.
• Kunna samtliga funktioner på kontorets tekniska hjälpmedel ex telefon, telefax, kopieringsmaskiner, skrivare, frankeringsmaskin. - Varje morgon fylla på papper i samtliga kopieringsmaskiner och i pappersförrådsutrymmena.
• Hålla ordning i allmänna utrymmen: entré, kök, fikabord, konferensrum och kopieringsdel. Aktuellt marknadsmaterial samt övrigt material skall vara påfyllda. Sortera in tidskrifter och slänga reklampost/tidningar. Hålla materialförråd ajour och snyggt, beställa kontorsmaterial samt basvaror.
• Hjälp vid kundmöten ex kopiera material, ordna kaffe, inköp av kaffebröd och lunch.
• Arrangera och köpa frukost och kaffebröd till interna aktiviteter för kontoret.
• Föra anteckningar från kontorets gemensamma måndagsmöte, skicka dessa via mail under tisdagen.
• Allmänt administrativt stöd till övriga kontoret. Ex. kopieringsarbete, utskick, informationssökning via internet, hämta material hos SBK, bistå vid biljettbeställning och hotellbokningar, scanna in material, registrera nyinkomna böcker i databasen.
• Hålla interna listor uppdaterade, ex telefonlistor samt kortnummerlista.

EKONOMI
• Stöd till Ekonomiansvarige med enklare ekonomiska göromål såsom hantera leverantörsreskontra och handkassa, scanna leverantörsfakturor.

MARKNAD
• Uppdatering av websida, Facebook, Instagram v.g. bild och text
• Registrering, uppdatering och rensning av uppdrag- och kund/adressregister.
• Uppdatering och utskrift av marknadsföringsmaterial i InDesign, Power Point, Publisher.
> Support vid marknadsföringsaktiviteter så som utskick, kundträff, julkort, m.m.

ANSÖKAN/FRÅGOR:
Skicka din ansökan, CV, och personligt brev, till katarina.silfversward@equator.se
har du några frågor kring tjänsten ring Katarina Silfversward på tel. 08-50 60 25 31 eller Marika Wennerberg på tel. 08-50 60 25 02.

EQUATOR:
Vi är ett arkitektkontor som kombinerar kunskap och en nyfiken kreativitet med ett aktivt affärstänkande genom hela projektprocessen, från de tidiga analyserna till den färdiga byggnaden. Idag jobbar vi med flera stora cityprojekt, om- och tillbyggnadsprojekt med hög ambition, respekt för befintliga värden och idéer om framtidens stadsmiljö. Allt för att åstadkomma de vi tror på-ett färgstarkt och roligt Stockholm att leva, arbeta och bo i.

Idag är vi 40 engagerade medarbetare, många med en utländsk bakgrund vilket berikar oss med ny kompetens och erfarenhet. www.equator.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Heltid Tillträde
Omgående

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt avtal eller överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-04
Arbetsgivaren tar emot ansökan
Ansökan kan skickas till e-postadress: katarina.silfversward@equator.se

Kontakt
Katarina Silfverswärd 08-50602531 katarina.silfversward@equator.se
Marika Wennerberg 08-50602502 marika.wennerberg@equator.se

Företag
Equator Stockholm AB

Adress
Equator Stockholm AB
Kungsgatan 18 3tr
11183 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 18 3tr

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50602500

Jobbnummer
2888530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Equator Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Equator Stockholm AB: