Är du ny ut i arbetslivet och vill arbeta administrativt på DHL

PerformIQ Work AB / Lagerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Företagspresentation

Sökord: logistik, kundtjänst, koordinator, tull, ordermottagning, administration

Är du i början av din karriär och vill arbeta med administration på Tullavdelningen på DHL?

DHL finns i 200 länder över hela världen, vilket gör de till världens mest internationella företag. Med en arbetsstyrka på mer än 325 000 anställda, tillhandahåller de lösningar för ett nästan oändligt antal logistikbehov.

Vi söker dig som jobbat något år i en administrativ roll med mycket kundkontakt och nu vill arbeta med logistikrelaterade arbetsuppgifter.

DHL är ett av världens största tullombud. Vi använder lokal expertis för att förstå varierande tullregler - vilket innebär att försändelser klareras snabbt och effektivt för våra kunder.

Tjänstebeskrivning

Gods som DHL fraktar måste anmälas till Tullverket och i med det uppstår ett antal administrativa uppgifter som du kommer att jobba med.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Upprätta tulldeklarationer och arbete kring dessa
• Redovisa intrastat
• Besvara förfrågningar och underrättelser från Tullverket
• Hålla fortlöpande kontakter med kunder
• Svara på kunders frågeställningar gällande tull i samband med importärenden
• Administrera tullräkningar
• Aktivt delta i förbättringsarbete

Du kommer att arbeta i en grupp med cirka 10 kollegor i ett öppet kontorslandskap.

Tjänsten är på heltid, med start i början av september och fram till sista mars med goda chanser till förlängning.

Krav på person

I rollen som Tullkoordinator är det viktigt att du är noggrann och fokuserad eftersom du kommer att upprätta import- och exportdeklarationer på uppdrag av DHL:s kunder. Du måste ha ett sinne för ordning och struktur då du har flera ärenden igång samtidigt och det ibland kan vara högt tempo.

Du ska vara utåtriktad och bekväm med att ta kontakt med kollegor, kunder och myndigheter över telefon.

Det är viktigt att du är van datoranvändare och duktig i Office-paketet.

Du erbjuds en heltidstjänst på världens ledande bolag inom logistik där du kommer få chansen att lära dig från kompetenta och engagerade kollegor med lång branscherfarenhet.

Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.

Start: I början av september
Omfattning: Heltid, 37,5 timmar i veckan
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Arlanda stad, Sigtuna kommun

I denna process samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Mattias Söderberg, rekryteringskonsult, på nummer 072-157 27 76. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2016-08-16

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2010
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Söderberg

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2995989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: