Är du en driven, kommunikativ och engagerad ekonom?
Karolinska Institutet, Institutionen för laboratoriemedicin / Redovisningsekonomjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Institutionen för laboratoriemedicin i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du bidra till medicinsk forskning av toppkvalitet?
Om detta stämmer har du hamnat rätt!
Karolinska Institutet som arbetsplats erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, stort internationellt utbyte både inom forskning och utbildning, mångfald, bra förmåner och trevliga kollegor.
Att arbeta hos oss innebär att du är med och medverkar till Karolinska Institutets vision - att på ett avgörande sätt bidra till att förbättra människors hälsa. Hos oss finns nationaliteter från världen över representerade vilket bidrar till ett dynamiskt klimat. Som statligt anställd har du bland annat subventionerad friskvård, flexibel arbetstid samt generösa semestervillkor.
Institutionen för laboratoriemedicin består av sju avdelningar inom vilka det bedrivs både forskning och undervisning. Institutionens medarbetare är involverade inom såväl grundforskning som tillämpad forskning och samtliga avdelningar bedriver verksamhet i nära kontakt med kliniker vid Karolinska universitetssjukhuset. Institutionens utbildningsverksamhet bidrar till flertalet program och kurser inom KI:s totala utbildningsutbud. Institutionen har cirka 250 medarbetare och en årlig omsättning på ca 270 MSEK, med en intern fördelning om 75/25 för omsättningen inom forskning respektive utbildning.
Den institutionsgemensamma administrationen består av cirka 15 personer som hanterar ärenden inom ekonomi, HR, forsknings- och utbildningsadministration, studievägledning och kommunikation. Ekonomifunktionen består av fem personer, tre redovisningsekonomer, en EU-ekonom och leds av en ekonomiansvarig som övergripande stöttar institutionens ledning och övriga chefer i planering och uppföljning av ekonomin.
Just nu söker vi en redovisningsekonom för ett vikariat i samband med en föräldraledighet.
Din roll
Som ekonom hos oss får du arbeta såväl operativt med traditionell redovisning som strategiskt, controllerinriktat. Du kommer ha ett nära samarbete med institutionens avdelningsadministratörer, och stötta i kvalitetssäkring av gemensamma ekonomiska rutiner.
I rollen ingår huvudsakligen följande arbetsuppgifter:
- Budgetering, rapportering, och uppföljning av ekonomin inom tilldelade verksamheter.
- Kontaktperson gentemot, och nära samarbete med, avdelningsadministratörer vid berörda avdelningar.
- Att i dialog med forskargruppsledare planera och följa upp ekonomiska flöden inom deras forskningsprojekt.
- Hantering av avtal för externa och interna samarbeten samt samverkan med sjukvården.
- Löpande uppgifter såsom omföringar, fakturahantering, anläggningsregistrering.
- Övriga administrativa arbetsuppgifter inom kansliet kan tillkomma.
Vem är du?
Vi söker dig som har en kandidatexamen eller motsvarande inom ekonomi, som vill bidra till utvecklingen av vår ekonomifunktion genom att bedriva ett proaktivt och analytiskt arbete tillsammans med den verksamhet du stöttar. Det är meriterande att ha arbetat/arbeta med ekonomifrågor inom offentlig sektor.
Som person ser vi gärna att du är duktig kommunikativt och att du har lätt för att skapa goda relationer med personer runt omkring dig. Det är viktigt att du är serviceinriktad och har pedagogisk förmåga - du trivs med att förklara ekonomi för icke-ekonomer. Du trivs i rollen där du självständigt kan driva ärenden och på eget initiativ utveckla ditt arbete. Du är genuint intresserad av den forskning och utbildning som utövas vid institutionen och du förstår hur din egen kompetens kan tillämpas i ett större sammanhang. Du kan därmed effektivisera och driva ekonomiska processer i enlighet med det regelverk som styr vår myndighet. Din kunskap och de analyser som utförs ska bidra till underlag för de beslut som verksamhetscheferna tar.
Är detta du? Tveka inte att söka tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt att hitta rätt personlighet för denna tjänst. Intervjuer sker fortlöpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt.
Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.
Placering: Flemingsberg, Huddinge
https://ki.se/labmed/verksamhetsstod-pa-institutionen-for-laboratoriemedicinPubliceringsdatum2024-05-14Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan senast 11 juni.
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet.
Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.
Vill du göra skillnad - och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "STÖD 2-2011/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karolinska Inst (org.nr 202100-2973)
Arbetsplats Karolinska Institutet, Institutionen för laboratoriemedicin
Kontakt Hermon Berhane, ekonomiansvarig
hermon.berhane@ki.se Jobbnummer 8677063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.