Är du en affärsdriven Teamledare?
Dedicare AB (publ) / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dedicare AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Dedicare söker nu en Teamledare till sjukskötersketeamet.
Dedicare är ett framgångsrikt börsnoterat bolag och ett av Nordens ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom vård och socialt arbete. Vi söker nu en erfaren, affärsinriktad Teamledare till vår sjuksköterskebemanning.
Som Teamledare på Dedicare Nurse ingår du i ett team på ca 15 personer som arbetar för att hjälpa våra privata och offentliga kunder med bemanning av sjuksköterskor för att de i sin tur ska kunna tillhandahålla en säker och tillgänglig vård.
I rollen som Teamledare arbetar du ca 80% som ledare för andra konsultchefer i ditt team, som består av 5-8 personer, och ca 20% som konsultchef.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Södermalm i Stockholm.
Vem är du?
Vi tror att du är en social person med hög energinivå som föredrar att jobba målmedvetet i en miljö där tempot är högt. Du har erfarenhet av rollen som konsultchef och eller Teamledare sedan tidigare, gärna inom vårdbemanning. Du är van att ta egna initiativ och att stötta och coacha dina medarbetare i det dagliga arbetet.
Krav:
• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet från arbete som konsulchef i vårdbemanningsbranschen
• Strukturerad och van IT-användare med intresse och förståelse för digitalisering
• Erfarenhet av att kommunicera med ledande befattningshavare
• Vana att arbeta självständigt och driva affären framåt
• Har tidigare jobbat mot uppsatta mål och uppnått eller överträffat dem
• Van att arbeta med administration
• Erfarenhet av Office365
Meriterande:
• Ledarerfarenhet från säljorganisationer
• Bakgrund inom vårdsektorn
• Erfarenhet av arbete inom försäljning
Utöver de konkreta kraven för tjänsten så fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen och trivas på Dedicare bör du vara:
• Initiativrik och ha stort eget driv
• Service- och relationsorienterad
• Prestigelös
• Lyhörd och flexibel
• Stresstålig
• Socialt kompetent
• Engagerad och mänsklig
Arbetsbeskrivning Leda, coacha och utveckla sina Konsultchefer
Eget kund- och bemanningsansvar inklusive ansvar för kundplan och prisjusteringar.
Ansvar för att egen och teamets budget samt gemensamma mål nås och uppföljs
Boka och genomföra kundbesök enligt uppsatta mål, hos vårdgivare eller andra organisationer som har behov av vårdpersonal
Ansvara för framtagning av offerter, prisförhandling med kund och konsult.
Involverad i upphandlingar som rör teamets kundområden
Delaktig i förbättrings- och effektivitetsaktiviteter.
Hålla årligt medarbetarsamtal och ansvara för medarbetarnas kompetensutveckling
Ansvara för lönerevisioner inkl. lönesättning med sina Konsultchefer inom givna budgetramar.
Ansvara för intern rekrytering och onboarding enligt interna rutiner.
Delta i marknadsföringsarbete (annonser, banners etc).
Vad erbjuder vi?
• Möjlighet att bidra till en väl fungerande svensk sjukvård med hög kvalitet och god tillgänglighet
• Möjlighet att utvecklas som ledare
• Händelserikt arbete där ena dagen inte är den andra lik
• Högt i tempo med frihet under ansvar
• Korta beslutsvägar
• Trevlig miljö och härliga kollegor
• Fräscha lokaler på Södermalm med bra kommunikationer
• Kollektivavtal
• 6 veckors semester
• Fast lön med möjlighet till rörligt bonussystem
För frågor angående tjänsten vänligen kontakta Maria Berglind (
maria.berglind@dedicare.se) 08-555 656 40
Scrolla upp ock klicka på "Ansök här" för att söka tjänsten.
Urval och intervjuer sker löpande.
Publiceringsdatum2022-05-06Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDedicare AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dedicare AB (publ) (org.nr 556516-1501)
Kontakt Maria Berglind
m.berglind@dedicare.se Jobbnummer 6614309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.