AP-Manager till stort internationellt bolag

SJR AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

För kunds räkning söker vi just nu en erfaren AP-Manager till ett stort internationellt bolag i Helsingborg. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för leverantörsreskontraprocessen och ha personalansvar för ditt team som består av ytterligare 4 personer. Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader och för rätt person finns det därefter möjlighet till anställning hos kunden.

Publiceringsdatum
2016-09-26

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna inkluderar, men är inte begränsade till;

Ytterst ansvarig för leverantörsfakturaprocessen och att lagar och regler följs Effektivisering av rutiner och kontroller Uppföljningar och analysarbete Korrekt kontering Säkerställning av attestflöden Kommunikation med leverantörer Utförande av betalningar Ansvar för moms och intrastatrapportering Organisation och ledarskap av personal

Lämplig bakgrund
Du bör vara civilekonom med minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Tidigare erfarenheter från större företag och att jobba med stora flöden är meriterande. Du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet från Movex är meriterande. Flytande engelska i tal och skrift är ett krav.

Personlighet
Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten. Du är positiv och driven och är inte är rädd för att hugga i. Du är analytiskt lagd, flexibel och är bra på att kommunicera. Du är trygg i din ledarroll, är karismatisk och serviceinriktad. Du är ordningsam och trevlig och strävar efter ett gott arbetsklimat i teamet. Din prioriteringsförmåga och din förmåga att hjälpa till för att uppnå bästa möjliga resultat är viktiga egenskaper hos dig. Struktur och effektivitet är en självklarhet för dig!

Så ansöker du
Låter detta uppdrag intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Cathrine Wiberg på 040-665 51 09.

Konsult hos SJR
Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporärt

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cathrine Persson

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3069076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: