Ansvarsfull Treasury medarbetare till nischbank

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet inom banksektorn samt inom Treasury? Är du en ansvarsfull person som gillar utveckling och förbättringsprocesser? Då kan detta vara din nya utmaning!

I rollen som medarbetare inom Treasury kommer du arbeta i en mindre grupp hos vår kund som är en nischbank. Kunden har trivsamma lokaler centralt beläget i Stockholm. Du tillhör ett team som arbetar inom Treasury och Kredit där du huvudsakligen kommer arbeta med Treasury. Dina arbetsuppgifter består bland annat av daglig övervakning och loggning/dokumentering över volymer och saldon både avseende inlåning (inklusive arbetet kring likviditetsreserven) och utlåning. Vidare ingår bland annat:

• Löpande rapportera LCR och ALMM

• Göra likviditetsprognoser

• Presentera likviditet i kreditkommittén

• Utföra stresstester på likviditeten som sedan ligger till underlag för förbättringar och effektiviseringar.

I rollen som medarbetare inom Treasury erbjuds du en spännande utmaning! Här får du vara med i spännande projekt som rör utvecklandet av rutiner och processer. Du får tidigt ansvar i rollen och driver ditt arbete självständigt samtidigt som du har dina två kollegor nära till hands.

Publiceringsdatum
2019-01-09

Bakgrund
Vi söker dig som har ca 2 års erfarenhet av Treasury arbete. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat på bank och är van vid de lagkrav som ställs. Eftersom du tidigare arbetat inom Treasury förstår du vikten av att upprätthålla en god struktur i ditt arbete. Du ligger ofta ett steg före och har en naturlig fallenhet för att kritiskt granska och ifrågasätta rutiner och processer.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget förväntas pågå fram till slutet av sommaren. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Frågor kring rollen? Kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Koblet - 076647 16 44

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson alexandra.kobletolsson@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4546877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: