Ansvarsfull personlig assistent sökes till barnkund, deltid

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker en personlig assistent till en barnkund som bor med sin familj i närheten av Stenungsund.

Vår kund har ett stort dagligt hjälpbehov och du kommer att vara en viktig del av att få vardagen att fungera för henne. Flickan har kognitiv utvecklingsstörning, rörelsenedsättning och synnedsättning.
Detta innebär att du kommer att vara ett stöd i allt från förflyttning, tillsyn, matning och till sysselsättning. Flickan har inget tal men kommunicerar genom ljud och kroppspråk. En stor del utav uppdraget handlar också om att vara aktiv med kunden och ta egna initiativ att hitta på aktiviteter som passar kunden.

Vår kund går på förskolan på dagarna och behöver ditt stöd framförallt på eftermiddagarna och under helgen. Arbetstiden är förlagd
tisdagar och torsdagar 13.00-20.00 och varannan helg 10.00-16.00.

Vi söker dig som är en självständig, ansvarsfull och framåt person. Du gillar att ta egna initiativ och har energi att genomföra passande
aktiviteter med kunden. Körkort är ett krav.

Det är meriterande om du jobbat med liknande arbetsuppgifter innan men inget krav, det viktigaste är att du är rätt person för vår kund och
familj.

Start: Omgående

Tjänstens omfattning: Deltid, c:a 20 timmar/vecka

Uppskattad arbetstid: Dagtid

Lön: Enligt avtal

Kontakt: Mia Thorwaldsson

Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Publiceringsdatum
2013-03-26

Arbetstider och omfattning
• , Deltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Thorwaldsson, Kund- och assistentansvarig mia.thorwaldsson@humana.se

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
1504416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: