Anslutningsingenjör Support och Kvalitetskontroll
Vattenfall AB / Elektronikjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till 900 000 privat- och företagskunder. Läs mer om oss på:
www.vattenfalleldistribution.sePubliceringsdatum2023-02-07Beskrivning av jobbetVi bygger och förvaltar framtidens elnät. Vattenfall Eldistribution AB satsar 5 miljarder per år på Sveriges elnät. Allt för ett mer flexibelt och smartare elnät med färre strömavbrott och säkrare leverans. Därför investerar vi på Vattenfall Eldistribution i den bästa kompetensen och vi är nyfikna på dig!
Enheten Nätanslutningar, som idag består av sex avdelningar, ansvarar för nyanslutning, anslutningsförändringar samt ombyggnation av Vattenfalls distributionsnät på kunds begäran. Vi ansvarar för hela processen från kundförfrågan till avslut. Vi behöver nu utöka med ytterligare en anslutningsingenjör till avdelningen Support och kvalitetskontroll inom Nätanslutningar Lokalnät.
I ditt uppdrag kommer du och dina kollegor att skapa förutsättningar för vår framgång genom att arbeta mot gemensamma bolagsmål. Tjänsten passar dig som gärna hanterar utmaningar i skärningspunkten mellan teknik, kund och samhälle. Just nu ser vi en kraftfull tillväxt av förnybar energi och laddinfrastruktur, etablering av nya industrier som datahallar och en stark tillväxt i storstadsregionerna. Allt detta kräver att elnätet också utvecklas, och kundens första möte med elnätsbolaget sker i anslutningsärendet. Därför kommer du ha en nyckelroll för kundens upplevelse och för att vi uppfattas som en möjliggörare av hållbar utveckling i samhället.
Du kommer i ditt uppdrag hos oss i huvudsak bemanna en intern support som svarar på mer komplexa frågor runt nätanslutningar. Du kommer möta kunder och installatörer i deras önskemål om val av anslutning. Det som krävs av dig som individ är att du är ansvarstagande och lösningsorienterad. Du kommer arbeta med samtliga kollegor och avdelningar inom våran enhet. Rollen innebär att söka information och besvara en stor variation av frågor och den ena är inte den andra lik. Kortfattat kommer du att
Vara en central punkt i kundkontakten in mot enheten Nätanslutningar.
Hantera tekniska frågor från kunder och installatörer rörande nya eller befintliga anslutningar.
Arbeta med support och utveckling inom enheten, men även i gränssnitt mot övriga enheter inom Vattenfall Eldistribution.
Vår verksamhet anpassar sig regelbundet för att möta lagkrav och ändringar i branschen. Det innebär att våra verktyg och arbetssätt ibland förändras därmed även dina arbetsuppgifter. Dessa förändringar är underlag för en bred kompetensutveckling.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har följande:
Eftergymnasial utbildning inom elkraftsteknik eller motsvarande yrkeserfarenhet.
God kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt.
Behärskar svenska och engelska obehindrat.
God datorvana och goda kunskaper i MS- Officepaketet.
Erfarenhet av kontakt med kunder.
Det är meriterande om du:
Har erfarenhet från elbranschen.
Behärskar fler språk än svenska.
Du har ett stort intresse för att hjälpa andra och är med fördel en lösningsorienterad och driven person med starkt självledarskap. Du bidrar med engagemang och struktur och du har en god förmåga att skapa samarbeten med interna och externa parter för att nå resultat. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan behålla dig lugn även i mer pressade situationer. Då arbetet innebär mycket kontakter krävs det en god kommunikativ förmåga. Du har även en god förmåga att planera och prioritera ditt jobb på ett effektivt sätt.
Ytterligare information
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i. Läs mer om oss på:
www.vattenfalleldistribution.sePlaceringsort
Trollhättan, Solna, Västerås eller Uppsala
För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Jonas Sandbäck, 076 102 53 20.
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Jessica Petersson, 070-039 87 70.
Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.
Välkommen med din ansökan senast den 26 februari. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vattenfall AB (org.nr 556036-2138)
169 79 SOLNA
Arbetsplats Solna - Vattenfall
Jobbnummer 7422740
Observera att sista ansökningsdag har passerat.