Analytisk logistiker med kunskap inom butikslogistik
Systembolaget AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Systembolaget AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Systembolaget är en intressant arbetsplats på många sätt. Kundkontakten, sortimentet och det interna samarbetet är engagerande och arbetsuppgifterna väldigt omväxlande. Dessutom har vi ett ovanligt viktigt uppdrag; Eftersom de alkoholrelaterade problemen bevisligen blir mindre om alkohol inte styrs av vinstintresse, är vårt jobb att få nöjda kunder och förvalta monopolet så väl att folk vill ha det kvar.
Som logistiker kommer du få huvudansvaret inom Logistik för att driva de frågor som berör logistikutvecklingen i butik. Syftet med rollen är att säkerställa en fortsatt utveckling av det fysiska och administrativa flödet från distribution till butikshylla. Det blir du tillsammans med övriga logistiker som får möta utmaningen att effektivisera distributionen för att underlätta butiksarbetet – samtidigt som vi ska minska kostnader och miljöpåverkan.
Ditt uppdrag
Du får ansvaret för förpackningar och emballage, rutiner i det fysiska varuflödet till och i butik, samt information och dokumentation. Din största utmaning ligger i att effektivisera arbetet inom dessa ansvarsområden.
I rollen ingår även att medverka i utvecklingsprojekt, planering och administration av leverensschema för butiker samt att hantera kontakter med exempelvis distributörer, leverantörer, butiker och övriga avdelningar på vårt huvudkontor.
Målet med ditt arbete är att inom ungefär ett år ha kartlagt och definierat förbättringsområden när det gäller varuflödet till och i butik. Du ska även ha utarbetat en åtgärdsplan för detta, inklusive en prioriteringslista, samt en plan för förpackningar och emballage. Allt för att förbättra varuflödet.
Eftersom den här rollen är ny inom enheten Logistik, ger det dig stora möjligheter att vara med och forma den. Det team du blir en del av består idag av sex personer och du rapporterar till gruppchefen för logistikerna. Din arbetsplats blir på vårt huvudkontor vid Kungsträdgården i Stockholm.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Du som söker får gärna ha högskoleutbildning, med inriktning mot logistik, eller motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har hunnit skaffa dig flerårig erfarenhet från detaljhandeln och då helst av varuflödesfrågor i butik. För att lyckas i rollen måste du ha erfarenhet från såväl logistikutveckling som av att driva projekt. Till detta behöver du stor kunskap om och insikt i distributionsbranschen, distributionsfrågor, lagerhantering och logistik. Du har också god problemlösnings- och analysförmåga på en operativ nivå. Att du är van vid att använda dator som arbetsredskap och ser möjligheter med systemutveckling ser vi som självklart. Rollen kräver också att du både talar och skriver utmärkt svenska.
Som person har du förmågan att vara självgående och ta egna initiativ. Du är analytisk och kan bryta ner problem i delar för att hitta lösningar. Dessutom är du en naturlig relationsbyggare som har lätt för att kommunicera med andra och förmedla dina tankar och idéer.
Systembolaget arbetar med mångfald och vi vill gärna ha medarbetare med olika etnisk bakgrund. Du som har den meriten är därför extra välkommen med din ansökan. För att uppnå en jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökanden.
Ansökan och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Pia Bergentoft, 08-775 09 08, på Assessio.
Din intresseanmälan med CV vill vi ha senast 2010-03-21 via
www.assessio.se/rekrytering.Publiceringsdatum2010-03-15Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-14
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktPia Bergentoft, 08-775 09 08
FöretagSystembolaget AB
AdressSystembolaget AB
Årstaängsvägen 1C
10074 Stockholm
Jobbnummer 607550
Observera att sista ansökningsdag har passerat.