Ambitiösa supporttekniker / IT-tekniker till framtida uppdrag!
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-06-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ambitiösa supporttekniker / IT-tekniker till framtida uppdrag!" (publicerad 2015-07-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad problemlösare som vill vidareutveckla dina tekniska kunskaper i en social och omväxlande yrkesroll inom IT? TNG IT söker nu flera servicedesktekniker / supporttekniker / helpdesktekniker inom first line hos våra kunder i Stockholm. Detta är en annons som avser kommande uppdrag hos TNG IT. Vi får löpande in uppdrag som eftersöker den här profilen, vilket gör att du som sökande har goda möjligheter att hitta nästa utmaning i karriären genom oss.
Beskrivning av tjänsten
Som servicedesktekniker blir dina arbetsuppgifter att ge förstklassig support och felavhjälpning på tekniska problem. Du kommer att ha daglig kontakt med användare via telefon och mail och blir då ofta användarnas första kontakt med IT. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är:
• Support av Windows operativsystem med standardapplikationer
• Självständigt felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa
• Registrera ärenden i ärendehanteringssystem
• Kontakt med 2nd line support och tekniska specialister
• Förstklassig service som överträffar användarnas förväntan
Uppdragen ingår i vår bemaningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och arbetar som konsult ute hos vår kund.
Vem är du?
Vi söker dig med stort tekniskt intresse och som har tidigare erfarenhet av teknisk support/motsvarande serviceinriktat yrke och med fördel från IT-branschen. Vi ser att du har studerat IT på gymnasienivå eller har en eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet av helpdesk eller IT-support är utmärkande.
Vi ser att du har goda kunskaper inom ett flertal av nedanstående områden (alla är ej krav):
• Windows XP/Vista/7/8
• Linux
• Mac OS X
• Active Directory
• Officepaketet
• Outlook
• Exchange Server
• LAN och nätverk
• Datorhårdvara
För att lyckas i rollen tror vi att du är öppen, kommunikativ och flexibel. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och är en naturlig problemlösare. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, fax eller telefon.
Nyckelord: Active Directory, Exchange, Felavhjälpning, Helpdesk, It-support, Kundtjänst, Linux, First-line, Tekniskt intresse, Windows XP, it-tekniker, it-technician, supporttekniker, support technician, 1st line, 1stline, firstline, first line, 2nd line, 2ndline, secondline, second line, help desk, helpdesktekniker, helpdesk tekniker, help desk tekniker, servicedesktekniker, servicedesk tekniker, service desk tekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Arbetstiden kommer att vara ca 8-17
Publiceringsdatum2015-06-02ErsättningLön/förmåner enl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-07-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKevin Dela Cruz
kevin.dela.cruz@tngit.seFöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2320055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.