Alkoholhandläggare, inriktning ekonomisk granskning
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Socialförvaltningen har sina lokaler i Farsta centrum.
Verksamheten vid tillståndsenheten syftar till att säkerställa en god efterlevnad av alkohollagen i stadens restauranger med serveringstillstånd. Kraven på service och rättssäkerhet i hanteringen är höga. Tillståndsenheten består för närvarande av 17 handläggare, fyra assistenter, en gruppledare, en biträdande enhetschef och en enhetschef. För närvarande finns cirka 2200 gällande serveringstillstånd i Stockholms stad.
Publiceringsdatum2019-02-18Dina arbetsuppgifterVi söker en handläggare med inriktning ekonomisk granskning. Du bevakar och genomför kvalificerad ekonomisk granskning av bolag och årsredovisningar. Du arbetar förebyggande mot ekonomisk brottslighet och penningtvätt. En viktig del av arbetet är att utgöra ett stöd och bollplank för ledning och kollegor i ekonomiska frågor. Du har även samma arbetsuppgifter som en ordinarie handläggare vid tillståndsenheten men med mindre ärendemängd.
Som ordinarie handläggare utreder du självständigt ansökningar och tillsynsärenden gällande serveringstillstånd. Vid ansökningstillfället ska det sökande bolaget styrka att förutsättningar för sökt tillstånd finns och det är handläggarens uppgift att granska dessa handlingar och ge stöd till sökande genom hela processen. Om brister upptäcks genom tillsyn i en tillståndshavares verksamhet utreder handläggaren händelsen och föreslår administrativa åtgärder enligt alkohollagens bestämmelser och stadens riktlinjer för serveringstillstånd. Det ingår viss tillsyn ute på fält.
KvalifikationerFör denna tjänst krävs att du har:
- högskolexamen inom ekonomi
- erfarenhet av flerårig kvalificerad ekonomisk granskning av bolag och årsredovisningar
- erfarenhet av myndighetsutövning
- erfarenhet av ärendehandläggning
- en mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete mot penningtvätt och ekonomisk brottslighet
- erfarenhet av skattelagstiftning
- erfarenhet av handläggning och utredning
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser: Eftersom trycket av ärenden tidvis är högt är det viktigt att du både är stabil och strukturerad. Du har förmåga att prioritera och planera om bland flera viktiga arbetsuppgifter och vara effektiv i din handläggning. Du har ett gott omdöme samt ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet i planering, agerande och beslut. Vidare är du noggrann och ansvarstagande med en god känsla för rättssäkerhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 2019/934
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Frantz, HR-konsult 08-508 117 19,
elin.frantz@stockholm.seCarina Cutlip, Enhetschef 08-508 250 57
FöretagStockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten
AdressStockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten
Storforsplan 44
12347 Stockholm
KontorsadressStorforsplan 44
Jobbnummer 4619311
Observera att sista ansökningsdag har passerat.