Alkoholhandläggare

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreaktionsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37 000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens Familjecenter och Boendet för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab bestående av förvaltningschef, IFO-utvecklare, drogsamordnare, alkoholhandläggare, IT-samordnare och förvaltningsekonom. Från årsskiftet tillkommer folkhälsostrateg och brottsförebyggare.
Vi söker en alkoholhandläggare som skall ansvara för tillståndshandläggning samt tillsyn enligt alkohollagen. Tjänsten är placerad vid individ- och familjeomsorgens administrativa stab.

Publiceringsdatum
2010-10-20

Arbetsuppgifter
Alkoholhandläggaren skall ansvara för handläggning av ansökningar om tillstånd att servera alkoholhaltiga drycker samt ha tillsyn över att servering sker enligt lag och meddelat tillstånd. I tjänsten ingår även tillsyn över försäljning av folköl. Alkoholhandläggaren har ett planerings- och samordningsansvar för kommunens alkoholinspektörer. Vissa arbetsuppgifter, tillsyn och utbildning, sker utanför normal arbetstid.
Samarbete med drogsamordnaren inom ramen för det drogförebyggande arbetet i form av utbildningsinsatser, kampanjer eller projekt. Visst utredningsarbete inom individ- och familjeomsorgens verksamhetsområde på uppdrag av förvaltningschef eller enhetschefer.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom områdena beteende- och/eller samhällsvetenskap och juridik, som arbetsgivaren finner lämplig, t ex socionom. Goda kunskaper i gällande lagstiftning inom området samt praktisk erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning är meriterande. Du skall kunna arbeta självständigt och ta ansvar för utredningar och beslut samt ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Körkort och datavana krävs. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-03-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-08
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Ange följande referens när du ansöker: 48-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Danielsson, 026-24 15 87, anna.danielsson@sandviken.se
Birgitta Lundgren, 026-24 15 73, birgitta.lundgren@sandviken.se

Facklig kontakt
Marianne Andersson, 026-24 18 79, marianne.andersson@sandviken.se
Linda Johansson, 026- 24 15 53, linda.johansson@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
758207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: