Alkoholhandläggare
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken,
Gävle eller i
hela Sverige Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreaktionsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37 000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens Familjecenter och Boendet för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab bestående av förvaltningschef, IFO-utvecklare, drogsamordnare, alkoholhandläggare, IT-samordnare och förvaltningsekonom. Från årsskiftet tillkommer folkhälsostrateg och brottsförebyggare.
Vi söker en alkoholhandläggare som skall ansvara för tillståndshandläggning samt tillsyn enligt alkohollagen. Tjänsten är placerad vid individ- och familjeomsorgens administrativa stab.
Publiceringsdatum2010-10-20ArbetsuppgifterAlkoholhandläggaren skall ansvara för handläggning av ansökningar om tillstånd att servera alkoholhaltiga drycker samt ha tillsyn över att servering sker enligt lag och meddelat tillstånd. I tjänsten ingår även tillsyn över försäljning av folköl. Alkoholhandläggaren har ett planerings- och samordningsansvar för kommunens alkoholinspektörer. Vissa arbetsuppgifter, tillsyn och utbildning, sker utanför normal arbetstid.
Samarbete med drogsamordnaren inom ramen för det drogförebyggande arbetet i form av utbildningsinsatser, kampanjer eller projekt. Visst utredningsarbete inom individ- och familjeomsorgens verksamhetsområde på uppdrag av förvaltningschef eller enhetschefer.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom områdena beteende- och/eller samhällsvetenskap och juridik, som arbetsgivaren finner lämplig, t ex socionom. Goda kunskaper i gällande lagstiftning inom området samt praktisk erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning är meriterande. Du skall kunna arbeta självständigt och ta ansvar för utredningar och beslut samt ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Körkort och datavana krävs. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-03-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-08
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Ange följande referens när du ansöker: 48-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna Danielsson, 026-24 15 87,
anna.danielsson@sandviken.seBirgitta Lundgren, 026-24 15 73,
birgitta.lundgren@sandviken.seFacklig kontaktMarianne Andersson, 026-24 18 79,
marianne.andersson@sandviken.seLinda Johansson, 026- 24 15 53,
linda.johansson@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken
Jobbnummer 758207
Observera att sista ansökningsdag har passerat.