Alkoholhandläggare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
I miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 80 kompetenta medarbetare i nära samverkan mellan olika verksamhetsområden. Vi arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri, geografisk information och miljö- och hälsoskydd.
Vi söker en alkoholhandläggare som vill arbeta för både säkra krogmiljöer och bra företagsservice i Kristianstads kommun.
Som alkoholhandläggare arbetar du med handläggning, tillsyn och information, i samverkan med en kollega inom samma arbetsområde. Alkoholhandläggningen är en del av miljö- och hälsoskyddsavdelningen, som vill verka för en hälsosam och god miljö och säkra livsmedel, genom att bedriva en effektiv och målstyrd tillsyn i ett gott samarbetsklimat.
Vill du veta mer om oss gå gärna in på
www.kristianstad.se och läs mer.
Publiceringsdatum2018-04-18Dina arbetsuppgifterI rollen ingår handläggning av ansökningar om serveringstillstånd, ansvar för uppföljning och tillsyn av dessa tillstånd samt ansvar för tillsyn över detaljhandelns försäljning av folköl och tobak. I tjänsten ingår att arbeta förebyggande med utbildning och information till restaurangnäring och detaljhandel.
KvalifikationerDu som söker har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller motsvarande. Har du utbildning som innefattar både ekonomi och juridik är det meriterande. Du behöver ha grundläggande kunskap inom företagsekonomi. Erfarenhet av handläggning, tillsyn och övrigt myndighetsinriktat arbete är meriterande liksom kunskap inom alkohollagstiftning eller närliggande område.
Rollen innebär mycket kommunikation och dokumentation, vilket ställer krav på mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska, både i tal och skrift. Är du flerspråkig är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med systemverktyg inom alkoholhandläggning. Du som söker till oss har B-körkort för att smidigt kunna ta dig runt inom Kristianstads kommun.
Som person är du serviceinriktad och lösningsorienterad. Mycket god samarbetsförmåga är en förutsättning för arbetet liksom förmåga att vara kommunikativ i bemötandet med dem du möter i ditt arbete. Vidare krävs god initiativförmåga och vilja att ta eget ansvar.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Rådhus Skåne kommer att vara din arbetsplats.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Hammarberg, avdelningschef på tfn 044-13 55 50
Sista ansökningsdag är 2018-05-09
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-05-09 tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-09
Ange följande referens när du ansöker: MSF-2018/332
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Hammarberg, avdelningschef 044-13 55 50
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristiansstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4091540
Observera att sista ansökningsdag har passerat.