Alfa Laval Distribution Center i Tumba rekryterar engagerad Team

Experis Sverige Huvudkontor / Lagerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Alfa Laval är en ledande global leverantör av specialprodukter och processtekniska lösningar baserade på nyckelteknologierna värmeöverföring, separering och flödeshantering. Företagets utrustning, system och tjänster bidrar till att förbättra prestanda i kundernas processer. De används för att värma, kyla, separera och transportera produkter i industrier som framställer livsmedel och drycker, kemikalier, läkemedel, stärkelse, socker och etanol. Alfa Lavals lösningar används också i kraftverk, ombord på fartyg, i verkstadsindustrin, i gruvindustrin, för hantering av slam och avloppsvatten, för komfortklimat samt i kylsystem. Alfa Lavals världsomspännande organisation arbetar nära kunderna i nästan 100 länder och hjälper dem att ligga i frontlinjen.

Vår affärsidé på Operations Product Group Parts innebär att vi skall leverera reservdelar med rätt kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris och enligt överenskomna leveranstider. Vi söker nu en Team Manager med intresse för och erfarenhet av att arbeta med människor, produktionsprocesser och förbättringsarbete. Säkerhet, Kvalitet, Leveranssäkerhet och Kostnader är våra ledord. Distributionscentret i Tumba verkar i en global miljö med fem större distributionscenter och ett antal mindre satelliter inom Product Group Parts. Vi är en processorienterad organisation med globalt fokus och lokal förankring. Vi vill hela tiden säkerställa att vi arbetar så lika som möjligt på våra olika distributionscenter och att våra processer och SOPs (Standard Operating Proceedures) är kontinuerligt uppdaterade i enlighet med "best practice" världen över.

Vi söker nu en engagerad och inspirerande Team Manager med ett stort intresse för människor och ledarskap!

Publiceringsdatum
2016-06-02

Dina arbetsuppgifter
Som Team Manager är du lönesättande chef för ca 15 personer på en av warehouses avdelningar, där du är processägare och ansvarig för avdelningens resultat. Du ansvarar för arbetsmiljö, processkvalitet och leveransprecision, och du bedriver också verksamheten kostnadseffektivt och säkerställer avdelningens utveckling genom att driva ständiga förbättringar. Gruppens kompetensutveckling , rekrytering, rehabilitering och fackliga förhandlingar är andra viktiga delar som ingår i dina arbetsuppgifter. I ditt uppdrag kommer du även att arbeta aktivt för att öka samarbetet och rörligheten mellan lagrets olika delar kopplat till ditt uppdrag som chef och våra processer inom Alfa Laval Production System.

Vem är du?
Vi söker dig som är en tydlig och kommunikativ chef med minst tre års ledarerfarenhet, har du erfarenhet från lager/distributionscenter är det meriterande. Du har förmågan och viljan att leda andra, är bra på att entusiasmera och har en positiv och utåtriktad attityd. Med en naturlig pondus vågar du ta plats, lyssna och ta aktiv ställning och har samtidigt en ödmjuk framtoning. Du är en trygg och orädd person som har lätt för att fatta och kommunicera beslut. Att jobba med ständiga förbättringar och utvecklingsarbete är en naturlig drivkraft för dig du är också resultatorienterad i ditt arbetssätt. Du är analytisk och trivs med att lösa och komma till botten med problem. Du är lyhörd, rak och tydlig i ditt uppträdande och skapar ett gott arbetsklimat och en god stämning i gruppen. Vi söker dig som ser möjligheter till utveckling när andra ser problem och som vill verka i en växande verksamhet. Du är drivkraftig, självständig och du har en förmåga att se både helhet och dess delars betydelse och det globala perspektivet ser du som en utmaning. Du har finansiell förståelse och är van vid budgetansvar. Du har någon form av eftergymnasial utbildning, god datorvana och hög datamognad. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av planering, och/eller inköp och logistik och meriterande är specifik kunskap om/erfarenhet av: Lean Six Sigma, 5S, SOP's, Movex och MS Office. Du har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Mer information:
I den här rekryteringen samarbetar Alfa Laval med Experis (Manpower Group). Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Katarina Thomasson på 08-736 11 26 alt. kto@se.experis.com .

Fackliga representanter:
Susanne Jonsson, Akademikerna, tel. 08-53065823
Bruno Smolic, Unionen, tel. 08-53065217
Janne Nilsson, IF Metall, tel. 08-53065160

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2884471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: