Alert controller med förmåga att skapa överblick och effektivise

SJR / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Du är en person som snabbt skapar dig en överblick över verksamheten och implementerar de verktyg som krävs för att åstadkomma en god verksamhetsstyrning. Du drivs av att effektivisera och digitalisera processer för att säkerställa hög kvalitet och frigöra tid för mer värdeskapande aktiviteter. Du har, allra helst, erfarenhet från e-handelsbolag och ett intresse för stil och mode.

För vår kunds räkning söker vi dig som passar in på ovan påståenden. Du kommer arbeta i en spännande roll i ett expansivt företag med placering i Helsingborg och du rapporterar till VD.

Arbetsuppgifterna består av att

• Initiera rapportpaket
• Identifiera, implementera, följa upp och kommunicera KPI 'er
• Minska kapitalbindningen
• Likviditetsrapportering och uppföljning
• Analysera och följa upp kostnader, intäkter och marginaler
• Budget och prognos arbete
• Vara bollplank mot inköp och försäljning avseende kalkyler, prissättning och marginaler
• Effektivisera och digitalisera processer på ekonomiavdelningen
• Vara stöd till redovisningsfunktionen gällande månadsrapportering, bokslut och övrigt förekommande frågor gällande ekonomi.

Bakgrund
Vi ser att du är civilekonom eller motsvarande med några års erfarenhet av kvalificerat analytiskt arbete och verksamhetsstyrning. Har du erfarenhet från e-handelsbolag är det meriterande. Du är systemkompetent och en fena på excel samt kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Vem är du?
Som person är du snabbtänkt, analytisk och trivs i en organisation med högt tempo som genomsyras av en entreprenöriell anda. Du arbetar effektivt, är en god kommunikatör och har lätt för att samarbeta. Du är orädd och nyfiken samt trygg i din kompetens samtidigt som du har ett jordnära och prestigelöst sätt.

Publiceringsdatum
2017-09-11

Så ansöker du
Passar du in på ovan beskrivning så skicka in din ansöka omgående till oss då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Charlotta Jerleke på 0766-471623.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Jerleke 040-6655103

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3690560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: